Senaste nytt

Amex platinum ger mat och dryck på Landvetter

palmen

Moderator
Nu även för er i Göteborg

Under perioden 15 oktober – 6 januari 2019 bjuder vi dig på frukost- eller lunch/middagspaket från Espresso House (mitt emot stora Tax Free-butiken) när du åker från utrikeshallen på Landvetter.

Frukostpaket (kl. 05.00-11.00):

  • Frukostmacka
  • Juice eller yoghurt
  • Valfri liten varm dryck
Lunch/middagspaket (kl. 11.00–22.00):

  • Sallad eller wrap
  • Ramösa/läsk (50 cl)
  • Valfri liten varm dryck
När du kommer till Espresso House måste du visa boardingkort och registrera ditt Platinum i kassan. Erbjudandet gäller en gång per dag för Platinum huvudkortmedlem och Platinum extrakortmedlem plus varsin gäst.

Det är inte tillåtet att hämta ut matpaket mer än en gång per dag. Skulle så ske måste vi debitera ditt Platinum för de tillkommande kostnaderna.

Erbjudandet gäller inte vid ankomst eller om du valt att besöka någon av loungerna.

Screenshot_20181014-190146_Amex NU.jpg
 

bnr

Medlem
Antar att dem syftar på PP-loungerna (Vinga/BRA)?
Måste vara så. Inte deras problem om du går in på SAS lounge där SAS (eller annat flygbolag) betalar för ditt besök.
Det är dock dubbel kostnad de vill skydda sig mot, det är i alla fall min gissning.
 

mha321

Medlem
Intressant att de skriver att det gäller om man åker från utrikeshallen. Man kan ju gå fritt mellan inrikes och utrikes, men ska man tolka det som att det inte gäller om man flyger inrikes? De kollar ju boardingkort...

(Vet inte riktigt varför jag ens kollade det eftersom jag inte har Amex Platinum, men man fastnar ju i att läsa sådana villkor alldeles för ofta..)
 
Har för mig jag läst i någon tråd att det ryktades om att Pontus in the air eller motsvarande med AMEX samarbete/lounge skulle öppna även i Göteborg. Är detta vad det blev istället? Flopp.
 

fcx

Medlem
Har för mig jag läst i någon tråd att det ryktades om att Pontus in the air eller motsvarande med AMEX samarbete/lounge skulle öppna även i Göteborg. Är detta vad det blev istället? Flopp.

Med tanke på att detta är något som ska rulla i två och en halv månad så är det ju inte omöjligt att det är tänkt att följas upp av något...
 
Provade detta idag och det fungerade smärtfritt. Fick en wrap, dricka och kaffe genom att sätta mitt kort i läsaren och slå min kod. Boardingpass kollade de inte. Frågade även vad de menade med ”åker från utrikeshallen” och svaret blev att det inte hade med inrikes/utrikes flyg att göra utan att det bara gäller från Espresso House vid taxfreebutiken och inte den borta vid gamla inrikesdelen.
 

DanielKif

Medlem
Provade detta idag och det fungerade smärtfritt. Fick en wrap, dricka och kaffe genom att sätta mitt kort i läsaren och slå min kod. Boardingpass kollade de inte. Frågade även vad de menade med ”åker från utrikeshallen” och svaret blev att det inte hade med inrikes/utrikes flyg att göra utan att det bara gäller från Espresso House vid taxfreebutiken och inte den borta vid gamla inrikesdelen.
Testade också detta tidigare i veckan. Måste erkänna att jag inte hade en aning om att det låg en Espresso house mitt i taxfree butiken. Jag viker av ut till höger varje gång då jag inte har ett intresse av det butiken har att erbjuda.
En enkel räkceasarsallad blev det för min del.
Helt ok. Mycket bättre än det SAS loungen hade att erbjuda.
Ja, jag gick in där efteråt.
 
Toppen