Senaste nytt

Amex Platinum ger fast track på Arlanda T5 och T2

fcx

Medlem
De hade ju varit schysst med en fast track som går direkt in i Pontus, för visst har restaurangen fönster ut mot incheckningsdiskarna?

Hiss upp, eller liknande. Det skulle bli en mini VIP entré.

Men ska man vara realistisk så tror jag också att det blir "vanliga" fast tracken.

Mot uppvisande av Amex kanske man kan svänga vänster direkt efter säkerhetskontrollen och slippa vallas genom tax freen
 

Dr. Miles

Expert
De hade ju varit schysst med en fast track som går direkt in i Pontus, för visst har restaurangen fönster ut mot incheckningsdiskarna?

Hiss upp, eller liknande. Det skulle bli en mini VIP entré.

Men ska man vara realistisk så tror jag också att det blir "vanliga" fast tracken.
Prags Erste Lounge har detta system.
VIP kunder (inte vanliga loungebesökare) kan gå genom en separat säkerhetskontroll och kommer till loungen (nästan) direkt.
 
Det var nog på tiden, Connoisseurs nattklubbsbokning har fungerat bra både i Sverige och internationellt men restaurangbokningen var mycket bättre när Amex själva hanterade den via Lifestyleservice.

Har slutat använda restaurangbokningen i Sverige sedan Connoisseur tog över den.

Bokade ett bord förra året till min frus födelsedag via Connoisseurs restaurangbokning. Fick bekräftelse både via mail och sms.
Samma dag som det var dags ringde jag upp restaurangen för att bekräfta bokningen, där jag fick telefonsvarare "vi har idag stängt".
Ringde då upp Connoisseur för bokningsbekräftelse som de då återigen bekräftade men efter att jag meddelat att jag ringt till restaurangen och fått meddelandet att det var stängt, bad de att få återkomma och 30min senare ringde de och bad om ursäkt för att det blivit något fel i bokningen. Connoisseur hänvisade då till att deras restaurangbokning går via Bookatable.se och att det var de som gjort fel.

Använder Amex Lifestyle när jag bokar restauranger på resa och då blir det riktigt bra så jag hoppas att mailet som gick ut indikerar på att de tar hem tjänsten till Lifestyleservice även för Sverige.




Uppfattar det som de kommer bara säga upp resturangbokningen och ha kvar nattklubbsdelen.

Under förmåner. Förtur till restauranger & nattklubbar

”Tack vare vårt samarbete med CONNOISSEUR kan vi erbjuda dig förtur till ett brett nattklubbsprogram. Kontakta CONNOISSEUR så gör de sitt yttersta för att hjälpa dig med din bokning.



- Boka gästlista/drinkbord online här



- Ring på 08-668 97 00 (kl.10.00–20.00)



- Skicka ett mail till nattklubb@cclub.se med önskad nattklubb, datum och antal personer”
 
Underbart, precis en sådan förmån som jag saknat.
Då ska jag prova den imorgon när jag flyger till Tallinn.

Jag har ju bara ätit frukost i Amex Loungen eftersom jag i normala fall tar morgonflyg, någon som har koll på vad som serveras på kvällstid?

Ja precis. De har inte byggt en ny ingång till loungen. Än...
 

FrontX

Medlem
Men fasttrack-förmånen gäller väl både gamla (betalkortsanvändare) och nya (kreditkortsanvändare)?
 
Toppen