Senaste nytt

Amex membership rewards till Radisson rewards

kultingen

Medlem
Hej!
Kul att få bli med på siten, jag hoppas kunna bidra! Hoppas också jag lägger inlägget på rätt ställe.

Mitt första inlägg kanske jag måste ringa till de olika företagen själv, men jag provar att ställa frågan här då det finns så många erfarna.

Jag har Amex membership rewards jag vill flytta till MIN FRUS Radisson rewards. Detta för att kunna få en natt på hotell. Jag har räknat ut det räcker drygt till det.
Är detta möjligt eller måste jag också skaffa Radisson rewards?

Tack på förhand

mvh
 

jumbooze

Medlem
Välkommen hit Kultingen
Hoppas någon annan ( som har amex Points ) kan hjälpa dig då jag bara har Sas brandat amex.
 

Jönsson

Medlem
Hej!
Kul att få bli med på siten, jag hoppas kunna bidra! Hoppas också jag lägger inlägget på rätt ställe.

Mitt första inlägg kanske jag måste ringa till de olika företagen själv, men jag provar att ställa frågan här då det finns så många erfarna.

Jag har Amex membership rewards jag vill flytta till MIN FRUS Radisson rewards. Detta för att kunna få en natt på hotell. Jag har räknat ut det räcker drygt till det.
Är detta möjligt eller måste jag också skaffa Radisson rewards?

Tack på förhand

mvh
Amex tillåter normalt inte att man överför poäng till någon annan eftersom det finns de som säljer sina poäng, vilket inte är tillåtet. Man har dock ibland gjort undantag för partnerskap om partnerskapet kunnat styrkas. Du måste kontakta Amex och göra en förfrågan. Din fakturaadress på Amex måste då vara samma som din frus registrerade adress på Radisson Rewards.
 
Det du kan göra är att sätta över poängen på DITT Radisson rewards konto och sen kan man ringa till nån servicelinje i Dublin där dom manuellt kan flytta över dina poäng till din frus konto.

Edit: Det gick att flytta poäng till andra konton i April. Men har inte läst att dom tagit bort det.p
 

kultingen

Medlem
Hej!
Tack för alla fina svar!
Det verkar ta upp mot 20 dagar första gången så det vill till att det hinns med innan höstlovet.
Dessutom ser jag att barnen (13,15) räknas som vuxna, så det kostar runt 7000kr/natt. Kanske jag hittar ngt mer prisvärt gm amex resebyrå iaf..har dessutom blivit aktieägare i Raddison så snart kan jag också hantera det själv!

Återigen tack..nu ska det letas härliga hotell i centrala London!

mvh
 

Berglund

Medlem
@kultingen Du skriver inte vilket Amexkort du har som ger dig membership rewards. Skulle det vara så att du har Amex Platinum så kan du genom det kortets förmåner bli Radisson Guld men även Hilton Guld. Då kan du även ta dig för att kika på Hiltonhotell i London och räkna lite på var du får bäst värde för dina Amex rewards poäng. De skriver förvisso att överföringen kan ta ganska lång tid men för mig har det bara tagit någon enstaka dag, även vid första överföringstillfället.
 

kultingen

Medlem
Hej Berglund!
Jag har Amex Gold. Jag är öppen för olika förslag men det såg spontant ut som Raddison hade god växelkurs. Men det är ju en djungel så kanske jag ska skaffa Sas EuroBonus alt Hilton eller ngt annat..ska ha radarn på..ute mest efter prisvärda hotell för familj i första hand..men det finns kanske bättre kort än amex gold för att få rewards ..men det är ju en annan diskussion!
Tack iaf!
 
Toppen