Amex - Membership Rewards: Nya villkor

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Valley, 21 September 2014.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick några små häften från Amex där man skrev att det var nya villkor på gång för MR.

Lat som jag är så orkade jag inte ta mig igenom den ordentligt, utan tänkte att det kanske var någon annan som gjort det.
    Själv tyckte jag inte jag hittat något konstigt. Eller någon annan som upptäckt något?

2. Bumpar denna... Exakt samma som ovan :)

3. pelleymail

pelleymail Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ringde till Amex kundtjänst och frågade vad det nya var. Det som är nytt är att det skall komma ett säkerhetssystem för internetbetalningar. Detta måste in i villkoren senast 90 dagar innan de träder i kraft. I övrigt inga förändringar. Mastercard och Visa har det nu så Amex blir sist ut.

Lokföraren, SFC, Claes L och 1 annan gillar detta.
  4. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar @pelleymail!
    Det är ett finstilt dokument som inte lyfter fram det som är nytt. Krävdes nästan att läsa de gamla villkoren parallellt för att se skillnaden. Orkade inte det...

5. Lokföraren

Lokföraren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fan!

Jag tycler det är så jobbigt med "verified by visa/mc". Massa extra koder som skall skrivas in eller ha någon dosa med mig extra. Om dom kunde göra det lätt att exempelvis koppla internetköp till Mobilt BankID eller något som man (nästan) alltid har tillgång till.

För övrigt har SAS DIners inte ens chip på kortet. Så det är ju ganska låg säkerhet där.

6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Då kan man sova lugnt igen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!