Senaste nytt

Amex Membership Rewards, hur ofta kommer dubbla/trippel poäng kampanjer?

Dr. Miles

Expert
Jag tänker att skaffa vanligt Amex kort och därmed börjar jag tjäna Amex Membership Rewards points som jag kan konvertera till Air France/KLM Flying Blue miles (100 MR poäng = 10 miles).

Min fråga är, hur ofta kommer dubbel/trippel poäng kampanjer?
När jag är i Asien ser jag ibland AMEX MRs "lokala" dubbla poäng kampanjer men bara fåtal tillfälle i Sverige.

http://www.businessclass.se/forum/kreditkort/7200-amex-membership-rewards-poaeng-x3-pa-sas.html
[Kampanj] Tredubbla AMEX Membership Rewards-poäng på alla bokningar under mars
 

Kricka

Medlem
Jag har inte ens sett några dubbel/trippelkampanjer på Amex MR trots att jag varit medlem
sedan 1981. Man brukar ha 30% extra någon gång varje år för överföring av MR till BAEC.
 

Stefan62

Medlem
Jag har inte ens sett några dubbel/trippelkampanjer på Amex MR trots att jag varit medlem
sedan 1981. Man brukar ha 30% extra någon gång varje år för överföring av MR till BAEC.

Utöver detta så har jag sett en kampanj för något år sedan om 50% bonus vid överföring till FinnairPlus, men aldrig något kring Flying Blue - tyvärr.
 

Sakoz

Medlem
Jag har haft samtliga AMEX kort till och från i snart 14 år (samma huvudkonto från år 2000) och har sett någon enstaka, ofta blygsam text om, "tjäna dubbla membership rewardspoäng". Har sett något udda erbjudande med MR för Qatar.
Har även sett andra erbjudanden avseende BA, Air France och möjligtvis Finnar men det är oftast inget att jubla över, utan snarare som Herr Kricka skriver, 20-50% någon gång ibland.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag var kanske inte tydlig nog i min beskrivning.
Vad jag vill veta är, hur ofta kommer "Tjana" dubbla/trippla MR poäng kampanj. Inte speciella konversionskampanjer.
 
Toppen