Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Berglund

Medlem
Ni glömmer att American Express Lounge by Pontus in the Air - är den FÖRSTA American Express loungen i Europa!!!

Det är fantastiskt att vi har begåvats med den här i Stockholm! Att tro att vi skulle få en i Göteborg därefter tror i alla fall jag vore att hoppas på lite för mycket. Jag kan ha fel, det har jag haft förr, men kika på det begränsade antalet Amex lounger i exempelvis USA - inte ens Los Angeles flygplats (LAX) har en Amex lounge (jag vet att en är planerad till 2019). Då får man lite av en värdemätare på hur fint, exklusivt och lyckligt lottade vi är här i Sverige överhuvudtaget! Att redan då börja fundera på och tro att en andra lounge i Europa också skulle etableras i Sverige, det kan vara att hoppas på för mycket. Jag skulle i vilket fall som helst inte hålla andan...
 

M.K

Medlem
Ja vi är lyckligt lottade i Stockholm, verkligen. Jag tog en drink med en Amex rep. i mars som jag skrivit om tidigare tror jag. Denne sa att de jobbade på att få en lounge på Heathrow. Inte hört något mer om detta efter det. Skulle tro Göteborg ligger en bra bit efter i prioritering, men kanske på sikt.
 
Efter samtal med personalen förra veckan så framkom det att planerna på att bygga ut spontas kommer ej att berörs restaurangdelen. Denna kommer återstå som innan. Istället kommer man att bygga ut åt andra hållet, till vänster om trappa , ca 20-30m2. Det hintades även om att delar av loungen eventuellt blir centurion only.
 

Berglund

Medlem
Idag är det filminspelning i Pontusloungen och sittplatserna mot fönstret är reserverade.

Ingen ljudupptagning kommer att ske, endast rörlig bild kommer att upptas och sparas för reklamändamål.
E2EAAA98-3B84-47CE-96A1-10D3C2F47A0F.jpeg
 
Idag är det filminspelning i Pontusloungen och sittplatserna mot fönstret är reserverade.

Ingen ljudupptagning kommer att ske, endast rörlig bild kommer att upptas och sparas för reklamändamål.
Visa bifogad bild 82692
De behöver gå ett varv med dammsugaren först. Det är ofta väldigt mycket skräp och smulor på golvet när man är där...
 

Mangostan

Medlem
Skönt att höra att fler reagerar över de smutsiga stolarna och golven. Man får ofta börja med att sopa rent innan man vågar sätta sig ner. Ger ett dåligt första intryck. Borde vara lätt åtgärdat men de verkar inte bry sig.
 

Benz

Medlem

FrontX

Medlem
Det blir mer och mer som man kan börja anmärka på tyvärr, även om detta fortfarande är en trevlig lounge så finns det som sagt saker som stör.

Är det bara jag som reagerat på att man bytt kaffeleverantör, från Arvid Nordqvist till Nespresso?
Kan ju tyckas vara en petitess, men det är stor skillnad på Nespresso och AN. Ber jag t.ex om en Espresso i en lounge som denna, så förväntar jag mig faktiskt nte en kopp Nespresso.

Mitt resesällskap bad vid ett tillfälle om varm choklad, men då detta inte ingick i frukosten skulle det kosta extra?! Det var varm choklad det gällde, inte en flaska Moêt.

Man verkar ha köpt in hela Resqueds lager med Äppeljuice. Minns inte när det fanns Apelsinjuice senast.

Som sagt så är detta ju petitesser, och kanske vill man spara pengar, vad vet jag.
Men vi betalar ju ändå för den här förmånen.
 
Toppen