Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Jag var också där i onsdags, men fick inte den där WAPNÖ. Blev lite besviken, trodde man skulle få "mer" att käka än en liten yoghurt och en liten fralla.

De gånger jag har varit där har jag ätit flera mackor, någon yogurt, druckit juice för att avsluta med choklad croissant och kaffe.

Varför åt du bara en fralla/yogurt om du var hungrig? :)
 

FFlash

Medlem
Frukosten fungerar utmärkt för mig :)
Färskpressad apelsinjuice, kaffe, bröd, comte ost och rökt skinka. Det finns också yoghurt med granola plus färska bär.
Är man sugen, finns även bubbel till frukosten.

Visa bifogad bild 64157

Den här kvaliteten fick mig besöka Pontus frukost tidigare, men de har valt att pruta på den...business walks.
Jag nöjer mig med viltskaven framöver :)
 

Mangostan

Medlem
Håller inte med. Absolut ingenting som höjer värdet för årsavgiften för Platinum. Efter kl 10 är det en annan sak. Jag tillhör de som "tippade över" och skaffade Platinum när loungen infördes, men inser att jag nio gånger av tio hamnar på Pontus under frukosttimmarna och då går jag hellre till SAS guld för en äggmacka. Kommer nog att avveckla mitt kort av denna anledning om ingen förändring sker snart. Uppfattat frukosten som snål och intetsägande.
Tycker frukosten på Pontus är fin ändå. Fina mackor och den franska yoghurten i lerkruka är grym.
 

Konto93

Medlem
Jag var på Pontus imorse. Jag brukar alltid ge kort+boardingkort men för andra gången i rad (i söndags var senast) så har dem swipeat kortet och sen har jag fått tillbaka boardingkortet (utan att dem gjort något med det). Jag har varit där 8 gånger senaste 3 veckor om det ska göra någon skillnad?
 

palmen

Moderator
Jag var på Pontus imorse. Jag brukar alltid ge kort+boardingkort men för andra gången i rad (i söndags var senast) så har dem swipeat kortet och sen har jag fått tillbaka boardingkortet (utan att dem gjort något med det). Jag har varit där 8 gånger senaste 3 veckor om det ska göra någon skillnad?
Jag tror bara de tittar att man har ett boarding kort så inte personalen på Arlanda går dit för "gratis" lunch. Var samma beteende för mig i lördags och söndags
 

FFlash

Medlem
:( jag hann inte testa viltskaven, för menun hade bytts men jag hann inte heller ta bild på den.
Tog laxsashimi sallad. Den var väl lite improviserad hifi men inget att klaga på.
 
Toppen