Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

M.K

Medlem
Hur många bagagelastare/butiksanställda tjänar ärligt EN miljon sek och kvalificerar för PLAT? Lägg ner denna teori nu.
 

palmen

Moderator
Hur många bagagelastare/butiksanställda tjänar ärligt EN miljon sek och kvalificerar för PLAT? Lägg ner denna teori nu.
Ursäkta? Man behöver inte tjäna en miljon för att kvalificera för platinum.
Jag kan ju säga som så att jag tjänar långt under en miljon per år och hade inga problem what so ever att skaffa ett platinum.
Du kan ju få kortet med en "vanlig" lön om du har ordnad ekonomi i övrigt.
 

taxvalp

Medlem
Hur många bagagelastare/butiksanställda tjänar ärligt EN miljon sek och kvalificerar för PLAT? Lägg ner denna teori nu.

Cirka 17500 anställda på Arlanda (även om alla inte jobbar innanför säkerhetskontrollen på T5) och det är många yrkeskategorier. Och det krävs knappast miljoninkomst för Amex Platinum.
 

M.K

Medlem
Jag har gamla värvningsblanketter någonstans där jag är säker på att en miljon sek nämndes. Ytterligare en utvattning av kortet alltså. Tack för info.

Minns en gång i tiden när jag skaffade kortet att kravet var 600k. Var så glad då jag nådde gränsen och fick ansökan beviljad. Sedan höjdes det och numera ett vanligt kort alltså med mycket mindre förmåner till en högre årsavgift. Trist utveckling.
 

Berglund

Medlem
Hur många bagagelastare/butiksanställda tjänar ärligt EN miljon sek och kvalificerar för PLAT? Lägg ner denna teori nu.
Något sådant krav var det många år sedan de hade. Idag är det svarta Centurionkortet det enda kort i Sverige som du inte kan ansöka om direkt. Där pratas det om en miljon i årlig spend på ett befintligt Amex för att kvalificera för en inbjudan.
Man behöver inte tjäna en miljon för att skaffa Amex Platinum. Räcker med sedvanligt god kredithistorik.
Korrekt.
Det kravet är borttaget för länge sedan dock av American Express :)
Korrekt igen.
Ursäkta? Man behöver inte tjäna en miljon för att kvalificera för platinum.
Inte nu längre. Men en gång i tiden fanns det mycket riktigt ett sådant krav, på en miljon kronor i deklarerad eller påvisbar inkomst. Om jag minns rätt var det dessutom 600 000kr i årlig inkomst för att kvalificera för Amex Gold.
Har de tagit bort inkomstkravet?
Ja, många år sedan. Idag kan vem som helst själv ansöka om Amex Platinum. När det dessutom är gratis de tre första månaderna och sedan kan sägas upp kostnadsfritt blir det ju en viss urvattning av produkten. Uppenbarligen är Amex ordentligt sugna på kunder.
Jag har gamla värvningsblanketter någonstans där jag är säker på att en miljon sek nämndes. Ytterligare en utvattning av kortet alltså.
Det måste vara riktigt gamla blanketter då, för det här var i varje fall minst fem år sedan.
Minns en gång i tiden när jag skaffade kortet att kravet var 600k. Var så glad då jag nådde gränsen och fick ansökan beviljad.
Så var det för många, det var något som man eftersträvade och på alla sätt försökte "bevisa" för Amex att man tjänade tillräckligt för att "förtjäna" kortet. Glädjen när man sedan, närmast på nåder, beviljades ett kort - ja du... :)
 

M.K

Medlem
Älskar verkligen detta forum! Nu faller pusselbrickorna på plats. Har tänkt tanken många gånger vilken skillnad det är på bemötandet numera då jag använder kortet, samt att så många i Stockholm tjänar en mille. :)

Det handlar bara om marknadsföring nu mao och jag har varit totalt lurad
 
Toppen