Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Sinatra81

Ny medlem
Hej, åker från T4 (Arlanda) imorgon & hade tänkt passa på o ta en frukost på Pontus loungen (första gången :)). Har läst tråden o förstår att det finns buss mellan terminalerna för att slippa säkerhetskontrollen en gång till. Men dock blir jag inte klok på om det går att gå in på T5 med SAS boardingkort till T4 & sen ta bussen till T4. På Swedavias hemsida framgår det att det finns en buss mellan T4 & T5 men framstår som att den bara går från T4 till T5 o inte åt andra hållet. Någon vänlig själ som vet?
Tack för hjälpen!
 

LSH

Medlem
På Swedavias hemsida framgår det att det finns en buss mellan T4 & T5 men framstår som att den bara går från T4 till T5 o inte åt andra hållet. Någon vänlig själ som vet?
Tack för hjälpen!
Bussen går bara T4->T5. Eftersom man måste passera tullfiltret på ankomst till T5 går inte bussen åt andra hållet.

Vad gäller att gå in på T5 vanliga vägen med inrikes boardingkort har jag gjort detta minst 10 gånger och aldrig haft problem i fast track.
 
Hej, åker från T4 (Arlanda) imorgon & hade tänkt passa på o ta en frukost på Pontus loungen (första gången :)). Har läst tråden o förstår att det finns buss mellan terminalerna för att slippa säkerhetskontrollen en gång till.

Som tidigare nämnts, går det inte att åka bussen åt det hållet. Promenaden mellan T5 och T4, inklusive Fast Track säkerhetskontrollen tar ca 15 min, om man inte stressar. Gjorde precis den resan i lördags.
 

Sinatra81

Ny medlem
Tack för snabbt svar! Så vill vi förbi Pontus blir det till att ta sig ut igen ☹️. Funderar på om man kan ta bussen till T2 o gå till T4 därifrån istället... Hade ju sätt framemot det här men nu blev det komplicerat.... hmm
 

palmen

Moderator
Verkar finnas en chans att få köttbullemackan även i loungen framöver. Den lanseras idag i restaurangen.
Screenshot_20180212-163934.png
 
Toppen