Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Zniper

Medlem
Det finns kakor och läsk :)
Annars är det inget speciellt utbud för barn direkt. Jag skulle dock fråga om de kan lösa något. De har ju potatismos till viltskaven och kanske finns en hamburgare (bara köttet) som de kan slänga med. De är väldigt tillmötesgående och lyssnar på sina kunder enligt mig. Ett tips är att skicka en fråga till dom på instagram (pontusgroup) om de kan fixa något till ert besök om inget annat går att erbjuda. Jag gjorde det och de löste min förfrågan efter mitt önskemål som på inget sätt var "orimligt".

Kanon! Jag ska skicka till dom och se om det går att hitta på något annars så köper jag mig definitivt lite tid med ett par kakor
 

Mangostan

Medlem
Apropå att be om annat än den väldigt begränsade menyn, där jag speciellt har hunnit tröttna på den i mitt tycke ganska tråkiga frukosten, så frågade jag om man fick byta standardfrullen mot en ägg och kaviarmacka. Blankt nej till svar. Jag hade redan kikat på deras ordinarie frukostmeny och konstaterat att brödkorgen som serveras kostar 109 kr. Yoghurten kostar 75 kr. Det gick ändå inte att byta dessa två till en äggmacka för 95 kr.
Tänk om de istället kunde erbjuda exempelvis denna frukost:
Express Class
Äggröra, bakad tomat, bacon, prinskorv, brödkorg, smör, och hemlagad apelsinmarmelad samt svenskt kaffe eller te (189 kr) ...
 

palmen

Moderator
Apropå att be om annat än den väldigt begränsade menyn, där jag speciellt har hunnit tröttna på den i mitt tycke ganska tråkiga frukosten, så frågade jag om man fick byta standardfrullen mot en ägg och kaviarmacka. Blankt nej till svar. Jag hade redan kikat på deras ordinarie frukostmeny och konstaterat att brödkorgen som serveras kostar 109 kr. Yoghurten kostar 75 kr. Det gick ändå inte att byta dessa två till en äggmacka för 95 kr.
Tänk om de istället kunde erbjuda exempelvis denna frukost:
Express Class
Äggröra, bakad tomat, bacon, prinskorv, brödkorg, smör, och hemlagad apelsinmarmelad samt svenskt kaffe eller te (189 kr) ...
Det är troligtvis Amex som bestämmer vad som ska serverats till frukost så kanske dit man bör klaga.
 

pep

Medlem
Alle os, der rejser mest fra CPH, er temmelig misundelige på ARN, da "vi" hernede mangler en Pontus (....til at skabe lidt pondus :) ). CPH har mange lounger (8?) men ingen lounger der kommer i nærheden af Pontus! I CPH's lounger er det umuligt at få en god rejemad eller blot en lille lammekotelet. Der er ingen lounger der har menukort og alle er efterhånden betalingslounger hvor enhver kan komme ind mod en beskeden betaling hvilket medfører at de bliver "Tivoli-serede". Til lykke Arlanda.
 

Agö

Medlem
Alle os, der rejser mest fra CPH, er temmelig misundelige på ARN, da "vi" hernede mangler en Pontus (....til at skabe lidt pondus :) ). CPH har mange lounger (8?) men ingen lounger der kommer i nærheden af Pontus! I CPH's lounger er det umuligt at få en god rejemad eller blot en lille lammekotelet. Der er ingen lounger der har menukort og alle er efterhånden betalingslounger hvor enhver kan komme ind mod en beskeden betaling hvilket medfører at de bliver "Tivoli-serede". Til lykke Arlanda.
Rätt. Eller så bryter man sig fri och betalar för en räkmacka och ett glas champagne på Caviar House. Det fungerar, jag lovar.
 

pep

Medlem
Men jeg kan jo ikke leve af kold leverpostej og overkogt suppe... Jeg er begyndt at fravælge de kommercielle lounges for at spise på Mash efter godt råd fra...@Agö Hvis jeg bliver tørstig kan jeg jo bare gå ind i de almindelige lounger og drikke ad libitum hvis jeg får lyst til lidt thé....
 

Rogbjo

Medlem
Folktomt och väldigt avslappnat i Amex Lounge idag. På väg till London där Amex Centurion pop up lounge ska testas.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    62,9 KB · Visningar: 397
Någon som vet om maten som ingår i loungen går att nyttja som deras "take off" koncept?

"Ladda ned appen så kan du enkelt boka bord på Brasseriet eller beställa mat på vår Take off och ta med dig den ombord.
Lägger du in dina namnuppgifter från början kan du bara snabbt och enkelt hämta din förbokade mat hos oss.

Om du ska flyga långt kan du köpa med dig en kylväska också."
 
Toppen