Senaste nytt

Amex iphone app

Bankiren

Medlem
Det är ingen mening att fundera på ”varför” när det gäller AmEx. Det är helt enkelt ett skitföretag som dessvärre sitter på de bästa korten. Hade det funnits en bra konkurrent hade jag lämnat omgående.
 

Sir Lemon

Medlem
Varför frågar du om du inte tror på svaret?

Igen, din jämförelse med Handelsbanken såväl som Norwegian bank är ovidkommande. Amex är ingen bank. Amex har ett helt eget clearingsystem, med egna brytdatum och egna bryttider. Det är främst detta som gör dem olika från Mastercard- och Visakort.
På vilket sätt är Amex börda så mkt tyngre när det gäller att kunna redovisa ett köp hyggligt snabbt? Vad är det de behöver kämpa med som andra, ex banker, inte har och som gör effektivitet när gäller transparens mot kund jobbigare?
 

Kricka

Medlem
Jag har lite svårt att förstå diskussionen och även upprördheten över
att Amex tar längre tid på sig att visa transaktioner på nätet. Dels så
är det ju som sägs tidigare i tråden, att Amex har en väldigt hög limit
för transaktioner och dels så har man väl viss koll själv på om man
har handlat för tusen- eller tiotusentals kronor de senaste 2-4 dagarna?
Jag har varit Amexkund i snart 40 år och känner fortfarande inte något
behov av omedelbar uppdatering i appen - kanske är jag för gammal?
 

bhen

Medlem
Jag har amerikanskt Amex (3stk), alla transaktioner jag gjort så långt har visats ögonblickligen i appen. Ofta står de ju pending en dag eller så men det gör mig inget.

Börjar bli så van med det att kort som inte gör det känns gammaldags.

Känns enkelt på nåt sätt att följa med när det loggas i realtid. Mina andra (norska) kreditkort minns jag inte när jag sist kollade igenom ett statement.
 
Senaste versionen har in-app-support. (Jag har dock inte det valet i appen)

f4d131fb585b5d255c5b3abfa1be01be.jpg


Du kan även aktivera notiser för nya köp.

5593d6e38c3381b4f993b04b82fa1381.jpg


Samt face-id.

fa53372c6f10a950bfe5bb602000040f.jpg
 
Last edited:

Ilmu90

Medlem
Aktiverade notisen igår och idag fick jag en notis från appen rätt snabbt efter att jag använde kortet för ett köp på ICA. Har dock inte testat för onlineköp än.
 
Toppen