Senaste nytt

Amex har gjort om från betal till kreditkort

bankb

Medlem
Har haft ett Amex Premium ett tag men valde att byta till ett Elite nu i december då jag kommer spendera lite mer under 2017.

Döm av min förvåning när jag får hem kort till mig och tjejen där det står kreditgräns och ränteuppgifter...

Inte fått någon som helst info om att de gjort om kortet. Har extremt ojämn spend på mitt kort men behöver inte krediten funktionen alls.

Någon som vet om det går att lägga om funktionen på dom nya korten så de blir som ett betalkort?

Inte så sugen på att ha över 200k som ligger som kortkredit i UCn... Vilket blir fallet med nya upplägget...

Väldigt irriterande! Särskilt eftersom att dom gjorde ändringen nyligen, så hade jag bara varit lite snabbare så hade jag fått den gamla funktionen.
 

bankb

Medlem
Du skaffade nog per deras definition ett nytt kort, och fick då kredit.

Ja, alltså, har ju haft ett Premium innan med betalfunktion.

Skaffade ett elite nu och fick kredit. Den stora frågan är ju om de gör om mitt gamla premium? Det gillar jag inte i sånt fall...
 

srg

Medlem
Ja, alltså, har ju haft ett Premium innan med betalfunktion.

Skaffade ett elite nu och fick kredit. Den stora frågan är ju om de gör om mitt gamla premium? Det gillar jag inte i sånt fall...
Ah.. Ja, vet inte hur separerade korten är i det läget.
 
Stämmer, pratat med Amex i en annan fråga och passade på att ställa frågan.

Så nej - Ni som redan har korten påverkas inte utan då är det det gamla som gäller.
Om man däremot söker/skaffar nya kort så är det nya regler som gäller (kreditkort, ränta osv..)
 
Toppen