Amex Eurobonus och förändrad status

Diskussion i 'Kreditkort' startad av CroqueMonsieur, 7 December 2012.

1. Några frågor om Amex EuroBonus. Skickar skickar Amex ut ett nytt Amex EuroBonus-kort vid förändrad status? Och har det kortet i så fall samma Amex-nummer som det föregående kortet?

Jag har idag ett Amex guld som jag inte behöver betala årsavgift på pga hög spending. Det jag läst mig till på forumet är det inte lika lätt att få avskriven årsavgift på Amex EuroBonus. Men har någon provat nyligen med resultat?

Tack.

2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, nytt kort kommer och med samma kortummer.

Amex EuroBonus är svårt att få utan avgift, men om man säger att man tänker säga upp det så kan man få lite presentkort på upp till 1000:-.

Skaffar man ett Amex Platinum med alla dess fördelar så får Du Amex EuroBonus utan kostnad.

3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det ett kombinerat kort, eller två separata kort?

4. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är två olika kort!

5. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det rationellt att ha två separata kort?

6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har Platinum och Amex EuroBonus och det sistnämnda är det som används mest, men Platinum ger fördelar som jag uppskattar samt att även om t ex en resa köpts med Amex EuroBonus så gäller Platinums förmåner.

7. Frigidus

Frigidus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får du Platinums reseförsäkring om du betalt resan med Amex EuroBonus? Krävs det någon speciell sammankoppling av korten för jag kan inte hitta något om det på Amex hemsida. Hade varit mkt intressant om det stämmer...

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått nya kortnummer ett par gånger. Det kanske har att göra med hur nära expiration date man är?

9. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, man får Platinums reseförsäkring. Ingen särskild sammankoppling krävs. Har Du Amex EuroBonus idag får Du återbetalning av avgiften för kortet.

10. Tack för svaret Stefan62.

Jag har faktiskt funderat på Platinum för just reseförsäkring och concierge. Däremot tror jag inte jag skulle utnyttja PP och det allmänt grymma hyrbilserbjudandet särskilt mycket för att det skulle löna sig. Och sen gillar jag inte att FX-avgiften finns kvar, vilket inte är fallet i US.

Last edited: 7 December 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!