Senaste nytt

Amex eller BA Visa utan jobb

Stefan62

Medlem
För Eurobonus-poängen kan Du köpa flygbiljetter, hotellnätter, hyrbilar etc. SAS har också en EB-poängshop med en mängd prylar, men det är inget jag nyttjat utan jag använder EB-poäng enbart till flygbiljetter.

Att Amex ringer vid hög "engångsspendering" är en ren säkerhetsåtgärd.

Vill Du ha en mer "lyxig" tillvaro så finns Amex Platinum som idag visserligen har en hög årsavgift, men första året får Du förmåner som överstiger årsavgiften och följande år strax under årsavgiften.
 
Last edited:

Olsson91

Medlem
För Eurobonus-poängen kan Du köpa flygbiljetter, hotellnätter, hyrbilar etc. SAS har också en EB-poängshop med en mängd prylar, men det är inget jag nyttjat utan jag använder EB-poäng enbart till flygbiljetter.

Att Amex ringer vid hög "engångsspendering" är en ren säkerhetsåtgärd.

Vill Du ha en mer "lyxig" tillvaro så finns Amex Platinum som idag visserligen har en hög årsavgift, men första året får Du förmåner som överstiger årsavgiften och följande år strax under årsavgiften.

Okej okej!
Amex Platinum låter lite för mycket för mig då jag inte spendar skyhöga summor per månad.
ska ta och ringa till Amex nu tänkte jag och se vad det säger :)


Efter att ha pratat med både Amex och Entercard så har jag nu beställt mig ett Visa BA med 150 000 kredit. Och Amex kommer höra av sig under nästa vecka när dom kontrollerat att det finns tillgångar på min bank. Då kommer jag antagligen fixa mig ett Sas kort.
 
Last edited:

Erik M

Medlem
Jag bjöd precis in en kompis till Amex Elite. Han har ingen fast inkomst i form av lön eller så. (Men han är värd betydligt mer än mig.) Hur kan han få sitt Amex Elite?
 
Toppen