Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Jag har skaffat ett Elitekort 12/5 min period är slut 31/5 nu är alla baspoäng borta.
Hos Amex har man sagt att 20000 bas poäng skall komma in inom 2 veckor!
Har nån varit med om samma sak?
Danne
 

Meazza

Medlem
Jag har skaffat ett Elitekort 12/5 min period är slut 31/5 nu är alla baspoäng borta.
Hos Amex har man sagt att 20000 bas poäng skall komma in inom 2 veckor!
Har nån varit med om samma sak?
Danne
Baspoängen nollställs alltid när din kvalifikationsperiod har gått ut. Och poängen från Amex kan dröja lite ibland.
 

Canadien

Medlem
Jag har skaffat ett Elitekort 12/5 min period är slut 31/5 nu är alla baspoäng borta.
Hos Amex har man sagt att 20000 bas poäng skall komma in inom 2 veckor!
Har nån varit med om samma sak?
Danne
Fick du inte dina 20000 baspoäng innan 31/5?

Vid periodslut nollställs baspoängen som sagt.
 
Nej det har tagit mer än 3 veckor nu är dom borta!
Bra strategi att sälja nått som i slutändan är helt värdelöst för kunden,
Klippning av kort trolig!
Danne
 

anjak

Medlem
Nej det har tagit mer än 3 veckor nu är dom borta!
Bra strategi att sälja nått som i slutändan är helt värdelöst för kunden,
Klippning av kort trolig!
Danne
Hur menar du att dom är borta, fick du 20000 poäng när du beställde kortet? I så fall funkar det som det ska, dina baspoäng nollställs när din nya period börjar. Du får 20000 nya baspoäng i maj nästa år.
 

Canadien

Medlem
Hur menar du att dom är borta, fick du 20000 poäng när du beställde kortet? I så fall funkar det som det ska, dina baspoäng nollställs när din nya period börjar. Du får 20000 nya baspoäng i maj nästa år.
Jag tror att @Daniel Sandberg menar att han aldrig fick de 20k baspoängen innan hans period tog slut, och alltså t ex kanske inte nådde upp till EBG p g a detta. Ring Amex kundtjänst isåfall och se om de kan bak-kreditera de 20k baspoängen till Maj månad, så att du får dem i din förra period.
 
Hej helt korrekt analys, jag ska kontakta Amex för bakdatering, annars har jag inte ebg innan jul!
Trodde inte att det skulle ta mer än tre veckor att få bas poängen.
Hälsningar från Arlanda för en tripp till Hong Kong.
Danne
 
Toppen