Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

cleverton

Medlem
Kan man uppgradera till Elite när som helst?
På mitt Premium-kort är det en faktura hem till mig, således ännu obetald då jag ännu inte fått den.
Kan jag ändå ansöka om ett Elite-kort och flytta över min spend samt avsluta Premium-kortet?
Vad tror ni?
 

KennethL

Medlem
Jag fick ingen spend överflyttad när jag skaffade elite efter att haft premium, ansökan om elite görs oberoende om du har kvar eller avslutar ditt premium, det går att göra när som helst.
 
Kan man uppgradera till Elite när som helst?
På mitt Premium-kort är det en faktura hem till mig, således ännu obetald då jag ännu inte fått den.
Kan jag ändå ansöka om ett Elite-kort och flytta över min spend samt avsluta Premium-kortet?
Vad tror ni?
Ja. Gör du det online får du numera en fråga om du vill flytta över din spend till Elite-kortet. Praktiskt så fungerar det så att du ansöker om ett nytt kort och anger att du redan är kund genom att uppge ditt befintliga kortnummer. Sen när det nya kortet har kommit så får du avsluta det gamla och blir då krediterad återstående del av årsavgiften.
 

Impendill

Medlem
Jag gick nyss in i en ny kvalificeringsperiod med EuroBonus. 1 MAY 17 - 30 APR 18.
Jag hade 140.000 baspoäng förra perioden och uppnådde således diamant-nivå.
20.000 av dem var från Amex Elite som krediterades i februari. Nu är jag dock på 0 och på mina sidor ser det ut så här:

Screen Shot 2017-05-01 at 07.35.39.png


Stämmer det verkligen? Borde jag inte alltid ha 20.000 baspoäng som Elitekortsinnehavare?
 

JimLov

Medlem
Ajdå, inser ju fördelen med att ha det tidigt på kvalificeringsperioden snarare än sent.

Om man inte har EBG så kan det ju vara smidigt att få det tidigt i sin period så man snabbare når rätt nivå.
Men du har väl EBD och vet ju att dom kommer in där i slutet.
Så flyger du bara in 25.000, eller 75.000 för EBD, den här perioden så kommer det skramla in 20.000 till och du når målet.
Så i praktiken spelar det ingen större roll för dig.

Edit: Ja, du skrev ju du var EBD. :)
 

Impendill

Medlem
Om man inte har EBG så kan det ju vara smidigt att få det tidigt i sin period så man snabbare når rätt nivå.
Men du har väl EBD och vet ju att dom kommer in där i slutet.
Så flyger du bara in 25.000, eller 75.000 för EBD, den här perioden så kommer det skramla in 20.000 till och du når målet.
Så i praktiken spelar det ingen större roll för dig.

Edit: Ja, du skrev ju du var EBD. :)

Tack för info!
 
Toppen