Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Hur blir det om jag säger upp kortet efter 6 månader, får jag tillbaka halva årsavgiften då? Får jag behålla mina 20.000 statusgrundade?
(Jag har spenderat 300.000)
Jag tar gärna tillbaka halva årsavgiften Och kör vidare på Amex Premium om det är möjligt.

Mina vouchers räcker till 2019, så då signar jag upp igen när jag behöver nya vouchers.
 

gustavh

Medlem
Bor i Norge och har AMEX här men saknar 10K poäng för att nå Guld iår. Osäker på om jag får igenom AMEX Elite i Sverige men tänkte testa iallafall.
1. Vad är erbjudandet i värvningskampanjen nu (jfr registrera på hemsidan)? (extrapoäng?)
2. Hur fort kommer poängen? Behöver 10k innan 31 Juli..
3. Om jag signar upp och avslutar efter 6 månader, får jag då tillbaka halva årsavgiften?
 

El0

Medlem
Hej!

Är intresserad av ett Amex Elite men funderar på när bonuspoängen (sign-up bonusen) kommer in till SAS efter registreringen, tar det tid eller kommer dom in direkt? Jag är 15k ifrån Diamond och beböver ha poängen innan sista Aug (jag antar sista aug eftersom min kvalificeringsperiod är sep16-aug17?)

Tar även gärna en inbjudan om poängen kommer in fort :)

Om det är till någon hjälp: Jag ansökte om Elite 29/5 och de 20 000 baspoängen kom in i princip direkt.
Trodde jag skulle behöva vänta tills första fakturan kom, men icke sa Nicke. :)
Värvningsbonusen kom med första "autosweep" och satt på EB-kontot 26/6.
 

Timmy

Medlem
Hej,
Har haft nu Elite i mer än ett år, jag ansökte i slutet av augusti.

Jag har fortfarande inte fått något gällande årsavgiften, eller 20 000 nya baspoäng.

När brukar ni få? Eller läggs detta på precis innan min fakturaperiod avslutas (det är i mitten av månaden för min del)
 

Hachans

Medlem
Hej,
Har haft nu Elite i mer än ett år, jag ansökte i slutet av augusti.

Jag har fortfarande inte fått något gällande årsavgiften, eller 20 000 nya baspoäng.

När brukar ni få? Eller läggs detta på precis innan min fakturaperiod avslutas (det är i mitten av månaden för min del)

Jag trodde jag missat, men de syns i mina nivågrundande poäng men inte i utdraget (eftersom du bara får poängnivå, inte några poäng du faktiskt kan använda). Så se på ditt diagram i appen om den oförklarligt rört sig framåt.
 

Spenlol

Medlem
Om man uppar sitt premium till elite får man ändå dom 20k basicpoängen?
Kan bli så att det skulle lösa ett guldkort i år så det är intresse att ha det som backup isf :)
 

TomJ

Medlem
De verkar ha lite problem med poängöverföringen. Skaffade mitt i början av augusti och hade hoppats gå upp till Silver ganska snart. Har dock inte sett röken av några baspoäng hittills. Har ringt support ett par gånger och fått lite olika svar, "ska komma innan augusti är slut", sen "inom en vecka" och nu senast " har det blivit fel och de sätts över manuellt så sätts baspoäng över en gång i veckan vilket betyder 7-10 arbetsdagar innan de är inne"

Så, ni som skaffar Elite, ha koll på att poängen kommer in, gör de inte det kontakta support så de får göra det manuellt och kontrollera sen efter 2 veckor så det går som det ska!
 
Toppen