Amex Corp Gold upphör 2 november 2015

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Valley, 31 Augusti 2015.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis ett brev där man säger att man lägger ner sitt Business Gold.

Som plåster på såren erbjuds ett privat Gold Card med första året fritt och 150.000 MR-poäng.
    Om jag vill ha kvar ett Corporate Card behöver jag bara höja min omsättning i firman till MSEK 10/år
    - så jag har lite att jobba med.

Tycker väl att det är ett helt ok erbjudande att byta till privat kort. Tänkte dock göra ett försök och se om man kan sno åt sig ett platinum istället.

Någon annan i samma sits som har något bra förslag ?

Jakob Österberg gillar detta.
  2. Alexander Grepe

Alexander Grepe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bytte bort mitt Corporate Gold card mot ett SAS EuroBonus Elite Card. Det kostar 4000:- per år vilket är lite galet, MEN:
    1) Du har 20 EuroBonus-poäng per 100:- spenderat varsom, istället för de cirka 10 som du får med MR.
    2) Du har tillgång till två 2-för-1 vouchers om du spenderar 300.000:-/år på kortet.

Slår du ihop dessa två så har du fyradubbelt med EuroBonus-poäng som kan användas på SAS men även Star Alliance för bonusresor eller uppgraderingar, jämfört med om du samlade MR och växlade in till detsamma. Rätt nice på långa flygningar i fina salonger :)

Om du spenderar mindre, men ändå över 150.000:- (privat och i firman med extrakort), överväg deras American Express Premium Card som ger 15p/100:- och en 2-för-1 voucher.

Och hatar du tanken på SAS och Star Alliance är detta rakt igenom dumt, eftersom poängen är låsta dit.

3. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just det som är mitt dilemma. Ingen kompis av SAS.

4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kort och koncist svar, inte en chans i världen att få prova på ett Platinum kostnadsfritt i ett år.
    Bara att köra och så kan jag byta ut mitt EC-Platinum till något annat. Skaffades enbart för Priority Pass.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!