Senaste nytt

AMEX, 20 000 poäng för nya kort men du måste betala årsavgiften!

Unicornone

Medlem
AmEx? Gratis? Det lär nog inte hända, ever.

Jag tror ingen har lyckats bli av med årsavgiften, bara få diverse vouchers etc istället.

Har fått år två gratis :cool:

Beror säkert på en tankevurpa från Amex men ändå.. Har skrivit i en annan tråd men så här är det, hade ett Amex blue när jag i början av februari 2011 klev in i famnen på en vacker Amexkrängerska på T5. Skulle få halva årsavgiften from år två då jag hade Bluekortet. I somras så funderade jag på varför jag skulle ha Bluekortet (minne som en dagslända) ringde Amex som sa att det kan du skrota, du hari ngen nytta av det. Sagt o gjort.

I december läste jag någon annans inlägg här på BC om 6k välkomstpoäng vilket jag inte hade fått, ringde Amex som sa att du har halva årsavgiften pga ditt Bluekort som... du inte har kvar.....

När jag förklarat saken så kliade sig donnan i huvudet lite och bad att få återkomma, två dagar senare ringde hon och sa att jag skulle få 6k poäng + att hon skulle kreditera årsavgiften eftersom jag skulle ha första året gratis.

Det är ju bara det att år två börjar ju nu och åvgiften är krediterad, väntar på de 6k nu.

So far so good!
 

Patrik

Medlem
Jag lyckades få två år gratis genom att byta kort. först ett guld när de ville ha mig tillbaka som kund och erbjöd 100k rewardspoäng + ingen årsavg. Sen bytte jag till amex eb på arlanda med 6k eb poäng plus ingen årsavgift när första året närmade sig slutet på guldkortet och så sa jag upp det. :)
 
Vad konstigt, nu verkar Amex ha ändrat sig. Jag kollade precis på SAS hemsida:

• Inköp för 100:- ger 20 EuroBonus Extrapoäng
• 6 000 Extrapoäng i startpremie
• 50% poängrabatt på en bonusresa om du handlar för 150 000:-
under ett kalenderår
• Reducerad årsavgift första året 500:- (ord avgift 1000:)

Så först var det 6000 poäng för 0 kr (första året gratis), sen 20000 poäng för 1000 kr, och nu 6000 poäng för 500 kr. "Enhancement" var det ja!
 
Hej,
som vi tidigare pratat om detta... Nu första fakturan är skapat av AMEX men inga extra poäng (20') som lovat. Ringde till AMEX kundservice och fick svaret att detta har hänt pga teknisk problem. De lovade poängen att jag ringre till de. Jag återkommer när poängen registrat till mitt EB konto.
Mvh,
Tommy
 

Homer

Medlem
Hej,
som vi tidigare pratat om detta... Nu första fakturan är skapat av AMEX men inga extra poäng (20') som lovat. Ringde till AMEX kundservice och fick svaret att detta har hänt pga teknisk problem. De lovade poängen att jag ringre till de. Jag återkommer när poängen registrat till mitt EB konto.
Mvh,
Tommy

Vad står det om du loggar in på ditt Amex konto på internet?
det står ju hur många poäng som kommer att överföras
 
Vad står det om du loggar in på ditt Amex konto på internet?
det står ju hur många poäng som kommer att överföras

Hej,
det stog bara 878 poäng som baserade för mina inköp. Inga välkomstpoäng. På senaste transaktioner stog det 1000kr som kortsavgift. Antar att kan lita på AMEX kundservice att något gått snett.
Mvh,
Tommy
 

Homer

Medlem
Hej,
det stog bara 878 poäng som baserade för mina inköp. Inga välkomstpoäng. På senaste transaktioner stog det 1000kr som kortsavgift. Antar att kan lita på AMEX kundservice att något gått snett.
Mvh,
Tommy

Hursomhelst så stod det ordagrannt

* Poängen tilldelas vid godkänd ansökan och betald årsavgift

om de inte fakturerat årsavgiften så att du kunnat betala den så kanske det är förklaringen
 
Hursomhelst så stod det ordagrannt

* Poängen tilldelas vid godkänd ansökan och betald årsavgift

om de inte fakturerat årsavgiften så att du kunnat betala den så kanske det är förklaringen

Japp, men vad jag försökte säga var att enligt AMEX kundservice borde dessa 20' poäng varit registrerad vid tillfällen när årsavgiften fakturerat.
 
Toppen