Amex 2-4-1 omboka en av sträckorna, risker?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av rickard_89, 16 December 2014.

1. rickard_89

rickard_89 Medlem

Hej!

Jag har en bokning med ett par mellanlandningar och jag vet jag kan omboka resan mot 150 kr i avgift via SAS Talinn, men jag undrar om de kan gå in och bara specifikt ändra två leg av 4 eller om hela resan måste ombokas?

Sträckorna det gäller är ARN-ZRH och ZRH-LIS där jag har bokat det i ekonomi idag men övrig bokning är i C till Sydamerika.

Verkar som att jag kan lägga in C på två av mina sträckor som är inom europa nämligen.

Vill självklart ha C mot 150 kr extra kostnad men riskera att tappa bokningen gör mig riktigt rädd.

Hoppas ni kan hjälpa mig så detta inte slutar med en tragedi, tack på förhand!

:)

Last edited: 16 December 2014
  2. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev rekommenderad att göra en ändring istället för avboka och boka igen av Tallin. Det kändes klart värt 150kr/pers att slippa oroa sig för att platserna försvinner.

Hur många timmar har du inte lagt ner på att hitta platser?! :p

rickard_89 gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bara be dom ändra bokningen, jag gjorde det senast för 9 timmar sedan då jag bytte ut hela hemresan mot 4 andra flighter.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man har tillräckligt med poäng och platser man boka ny resa och sedan boka av den gamla (och då slippa ombokningsavgiften på 150 kr). Obs att man måste få andra bokningen biljetterad innan man bokar av den första.

Om det inte går att göra så så får man betala 150 kr.

rickard_89 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!