Amex 2-4-1, automatiskt avdrag på SAS.se?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Marcus_R, 8 November 2014.

1. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske är jag som missuppfattar detta, men som jag tolkar det känner den automatiskt av att jag har en 2-4-1, och drar av poängen precis på samma sätt som om jag skulle ringa Tallinn?

Inte sett innan, så måste vara nytt? Eller är detta kanske old news :)?

Bifogade filer:

2. xmit

xmit Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är nog bara en vanlig kampanj med halva priset, det rullar (minst) en sådan just nu.

3. Impendill

Impendill Medlem

Det är väl Eurobonusbingon?

4. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du måste alltid ringa Tallin om du vill använda 2-4-1. Det du fått är en kampanj som man kan boka direkt på hemsidan.

5. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men bara en destination som kostar 60k poäng / person på kampanj (före rabatt). Nice i PLUS. Känns för övrigt horribelt dyrt med 60k poäng dit i PLUS när en i GO till Nordamerika kostar lika mycket... Med tanke på vad som ingår...

6. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni har självklart rätt. Jag som missade att kolla fler destinationer. Var väl för bra för att vara sant :)

ekf gillar detta.
  7. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kampanj perioden skulle tyda att det är en Eurobonus Bingo kampanj.,

ekf gillar detta.
  8. Det skulle inte vara en bra funktion om webbsidan applicerade 2-4-1 voucher rabatt automatiskt.

Man vill nog inte använda 2-4-1 vouchern på en bonusresa t ex Stockholm-Göteborg.

Peter Hagander och Jensik gillar detta.
  9. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Automatiskt är nog dumt, men det hade ju varit trevligt om man kunde välja att använda vouchern direkt i bokningsdialogen. Tex att den presenteras på samma sätt som kampanjerna ute till högerkanten, men med en kryssruta eller liknande för "apply amex voucher" eller så. Det skulle ju dessutom frigöra resurser i Tallinn så att de kan hjälpa till med de lite avancerade resorna, särskilt nu när det går att nyttja vouchern på *A.

Sen tycker väl jag att det hade varit schysst att kunna söka och boka *A awards direkt på hemsidan, med eller utan voucher, men det är nog att hoppas på för mycket :(

Marcus_R och Alf gillar detta.
  10. NotRyan

NotRyan Medlem

Det skulle bli för avancerat då Amex basic 2-4-1 bara gäller i Europa...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!