Senaste nytt

American Express slutar med dubbla MR-poäng på flygbiljetter

Moco

Medlem
Innehavare av American Express Gold Card har ytterligare försämringar att vänta. I det senaste brevet framgår det nu att möjligheten att tjäna dubbla poäng på flygbiljetter som bokas direkt hos flygbolagen försvinner from 21/6/2013. Det intressanta är att American Express framhäver detta som en förbättring och att man nu får dubbla poäng på biljetter, hotell, hyrbilar och "upplevelser" som bokas via American Express Travel-siten. En klassisk "enhancement." Travel sidan som för övrigt är sprängfylld med helt otroligt dåliga "erbjudanden." Detta gör att möjligheten att tjäna dubbla poäng på flygresor i praktiken försvinner, förutsatt att man alltså inte vill betala avsevärt mycket mer för sina biljetter som bokas via Travel-sidan.

Jag har tidigare uttryckt mig negativt om American Express och detta gör inte saken bättre. Denna fortsättning att omskriva försämringar som förbättringar, plus den senaste tidens tveksamma kampanj till att sälja försäkringar, som redan ingår i korten, är i mina ögon något som urvattnar förtroendet för American Express som företag.
 

Stefan62

Medlem
Jag håller med om kritiken i detta fall - mest beroende av att man på "American Express Travel"-siten inte kan boka de mest enkla flygbiljetterna...t ex Bromma - Trollhättan...
 
Toppen