Senaste nytt

American Express Platinum - nytt kort på gång (USA)

hg1980

Medlem
Undrar om man tagit bort 1000kr rabatten på hotellbokningar.
Japp, fick hem ett utskick idag. Hotellrabatten, stoppservice och "concierge service" försvinner. Vet inte om allt med concierge försvinner men det stod att man inte längre kan få dem att beställa blommor, skicka choklad etc.
 

evr

Medlem
Intressant strategi att dom väljer att försämra förmånerna, och det ganska mycket, samt bibehålla årsavgiften. Känns som ett SHB Platinum nu nästan är bättre, framförallt ljusår mer prisvärt, det får man ju gratis eller kraftigt rabatterat om man är bra kund.
 

Drott

Medlem
Hotellrabatten är klart lite trist men eftersom den ändå inte gällde på Fine hotels & resorts så var det lite kalle anka imo. Speciellt som att de hotell jag bor på nästan alltid är i den kategorin. När det gäller concierge service så var den - precis som Eurocards , SHBs och DBs (varav de första jag har egen erfarenhet av) ganska värdelös. (Eurocards var dock det riktiga bottennappet med garanterad noll-koll) det är väl ett led i att digitalisera tjänsten, och jag skulle mycket hellre se en app-baserad concierge för resturangbokningar etc. Jag har inte fått mitt utskick ännu....

Med det sagt så har du Platinum gratis som PB-kund (eller bra "vanlig kund")hos de flesta svenska banker, så för många blir det mycket mer prisvärt!
 

augu12345

Medlem
Som sagt ovan, otroligt intressant strategi att såhär tydligt försämra erbjudandet utan att sänka priset....

Vad gäller concierge service så kan jag bara bekräfta att den gått från halvbra till helt värdelös. Inför en weekendresa bad jag om hjälp med att boka både bord och drinkbord på en klubb - och de vägrar helt sonika hjälpa till med det senare även om det i princip bara handlar om att slänga iväg ett mail till stället.

Deras app Amex nu är kass, och deras restaurang-/klubbutbud är extremt smalt. Har väldigt svårt att se att jag är kvar som Platinum-medlem när våren är slut.
 

micsjo

Medlem
Concierge-servicen var ju fantastiskt bra. Löst många problem för mig. Och eftersom jag inte har en äppel-telefon så kan jag inte använda appen heller. Och websiten med restauranger/klubbar går ju inte att använda - sjukligt buggig. Vem i h-e har bestämt att de ska göra sådant skräp?

Börjar bli läge att byta bort mitt Platinum nu. Eller flytta till UK eller Tyskland där det uppenbarligen är helt andra villkor som gäller :)
 

hg1980

Medlem
Såklart supertråkigt med försämringar. Men i mitt tycke är AMEX Platinum värt varenda krona. Det saknar motstycke till kreditkort i Sverige oavsett. Två Priority Pass med varsin gäst gratis, SPG Gold, Hilton Gold (hade egentligen räckt där för min del) plus en drös kedjor till. Så länge PP och SPG Gold finns kvar är det värt pengarna i mitt tycke. Fine Hotel & Resorts rates på hotell är inte dumt det heller. Men alla värderar vi olika förmåner såklart!
 

augu12345

Medlem
Såklart supertråkigt med försämringar. Men i mitt tycke är AMEX Platinum värt varenda krona. Det saknar motstycke till kreditkort i Sverige oavsett. Två Priority Pass med varsin gäst gratis, SPG Gold, Hilton Gold (hade egentligen räckt där för min del) plus en drös kedjor till. Så länge PP och SPG Gold finns kvar är det värt pengarna i mitt tycke. Fine Hotel & Resorts rates på hotell är inte dumt det heller. Men alla värderar vi olika förmåner såklart!

Men PP är ju också på väg bort - upphör i augusti.
 
Toppen