Senaste nytt

American Express Platinum - nytt kort på gång (USA)

El Oso

Medlem
Gött för oss som har ett amerikanskt amex;).
Men man får hoppas alla dessa nya förmåner kommer till Sverige snart också.
 

RickardG

Medlem
Jag hoppas de lägger ner det här tramset istället eftersom det är väldigt många motoriserade läsare som har problem med korten.
 

palmen

Moderator
Jag hoppas de lägger ner det här tramset istället eftersom det är väldigt många motoriserade läsare som har problem med korten.
Centurion korten har väl dessutom varit lite tjockare än vanliga kort och har pajat flertalet kortläsare runt om i Sverige i alla fall. Ingen aning om detta kort är lika dant
 

RickardG

Medlem
Ja det var en ännu större miss, men jag tror de korten har rättats till sen några år tillbaka. Liknande problem uppstod när någon fick snilleblixten att göra genomskinliga kort.
 
Centurion korten har väl dessutom varit lite tjockare än vanliga kort och har pajat flertalet kortläsare runt om i Sverige i alla fall. Ingen aning om detta kort är lika dant
När jag var i Hawaii så hade nästan inga kortläsare chip så jag var tvungen at signa alla köp jag gjorde kändes lie skumt för mig som är van med chip och pinkod.
Lär ju vara rätt onödigt att butiker vill spara på massa signade kvittot.
 

Jönsson

Medlem
Det har inget att göra med huruvida de vill spara på kvitton eller inte. Amerikanerna ligger bara efter i teknikutvecklingen, eller snarare användningen av modern teknik. Liksom de flesta andra länder i världen. :)
 
Toppen