American Express Platinum med "gömda" fördelar

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Brandten, 11 Februari 2015.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Osäker på om jag skulle lägga det här i kreditkort eller i övriga hotellkedjor men en mod får gärna flytta om det blev galet.

Checkade precis in mig och mitt sällskap i två stora suiter på Sante Hotel and Spa i Sydafrika och efter att jag "råkade visa" mitt Platinum kort vid betalning så fick jag 20% rabatt direkt. Så använd kortet så mycket ni kan på resor, verkar ha lite status och kan ge gömda rabatter.

uploadfromtaptalk1423681483398.jpg uploadfromtaptalk1423681594120.jpg uploadfromtaptalk1423681609257.jpg

Matsson, pelleymail, rob74 och 2 andra gillar detta.
  2. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade en mindre bil i Durban (för att komma ner lite i pris) men blev uppgraderad till en större och bättre bil än den jag först tänkte på tack vare Hertz Gold som i sin tur var tack vare Platinum. Så jag sparade ca 3000 på att hyra en mindre bil (a) än den jag tänkte ta först (b) utan fick än ännu bättre (c) :)

Årsavgift på 6000 är snabbt hemräknad om man använder kortet lite.

Stefan62 gillar detta.
  3. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gick på QC Terme Spa i Milano i våras. När jag skulle betala med mitt Platinum fick jag en gift voucher på €50 på produkter i deras butik (helt Ok mtp att besöket kostade €90).

Brandten och Stefan62 gillar detta.
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och en kollega käkade gott på en restaurang på ett av Hyatt-hotellen i Dubai. När han skulle betala sa dem: åh, du har ett amex platinum, då får du 20% rabatt på notan. Det blev en tusenlapp i besparing där.

Brandten och Stefan62 gillar detta.
  5. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade Amex Plat i 7-8 år innan jag bytte till Elite. Jag har aldrig under dessa år upplevt någon som helst dold rabatt någonstans! Intressant tråd, ser fram emot fler inlägg:)

Brandten gillar detta.
  6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid besök i Dubai gjorde jag och min sambo en total besparing om ca 14 000 SEK genom uppgradering till mindre svit inkluderande obegränsat med drinkar/vin/champagne samt frukost/lunch/middagsbuffé dagligen. Hotellet var Sofitel Jumeirah Beach och kombinationen Amex Platinum och Accor Platinum - vilket mycket tydligt noterades av receptionspersonalen vid incheckning.

Detta var min i särklass bästa hotellupplevelse hittills.

Last edited: 21 Februari 2015
    helgonet, Brandten, Agö och 1 annan gillar detta.
  7. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvordan udleder du hvad der var hhv. Amex og Accor? Accor Platinum giver jo normalt opgradering til noget med Lounge => Gratis mad og drikke.

8. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är rätt - Amex gav en rabatt och Accor en uppgradering och receptionspersonalen påtalade att kombinationen gjorde att vi fick en mindre svit.

Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!