Senaste nytt

American Express Gold Card - Gratis första året?

Frigidus

Medlem
Amex Guld gratis första året och 100 000 amex rewards poäng.
Ger ju 9090 eurobonus poäng konverterat 11:1
American Express Gold Card

Kanske kan vara värt "nästan" en inrikesresa för att sedan avsluta innan året är slut. Men jag kanske missat ngt i det finstilta.
 

Dr. Miles

Expert
Amex Guld gratis första året och 100 000 amex rewards poäng.
Ger ju 9090 eurobonus poäng konverterat 11:1
American Express Gold Card

Kanske kan vara värt "nästan" en inrikesresa för att sedan avsluta innan året är slut. Men jag kanske missat ngt i det finstilta.

Om du blir varvad av AMEX Platinum korthavare och ansöker AMEX Platinum, både den som varvar och du får 200.000 AMEX Membership Rewards poäng.

Bjud in en vän till Platinum Card - American Express

Screenshot20130212_1.jpg
 

Bamsefar

Medlem
Det brukar gå att värva AmEx Platinum från AmEx SAS EuroBonus också - förr gick det i alla fall. Då fick AmEx SAS EuroBonus personen 20.000 EB poäng och den blivande AmEx Platinum 200.000 MR poäng.

Sedan om det är värt 6000 sek / år för AmEx Platinum nu när man både försämrat försäkring och förmåner är upp till var och en att fundera på...
 

Bamsefar

Medlem
Fast den där AmEx Guld kampanjen som Frigidus länkar till är ju bra att ha ändå, allt gratis och så får man 9090 EB poäng - nästan läge att hoppa på bara för att få poängen..!
 
Last edited:
Efter att skannat nätet och framförallt BC på vilket kredit/betalkort som kunde vara förmånligt bestämde jag mig för att pröva American Express. Ett kort jag inte har någon som helst erfarenhet av. Har "bara" levt livet genom VISA/Mastercard. Via American express hemsida kunde jag få AE gold gratis under ett år. En bra möjlighet att pröva ett betal/kreditkort utan att behöva betala för det.
Efter ha skickat in ansökan såg jag på denna tråd att de erbjöd Gold avgiftsfritt under 1 år OCH 100 000 points. Det var med en besvikelse jag konstaterade att jag missat de 100 000 pointsen bara för att jag var före några dagar med kortansökan. Men jag tyckte det var värt att åtminstone fråga om jag inte kunde ta del av erbjudandet av poängen trots att jag inte hade sökt kortet under dessa förutsättningar. Den vänlighet och med den självklarhet att jag som kund inte skulle förfördelas gentemot andra kunder jag möttes av var en oväntad och positiv upplevelse. Jag kan inte påstå att jag som konsument tidigare möts av den välvilja som America express kundtjänst visade mig idag! En bra start med American express!
 
Last edited:
Toppen