Senaste nytt

American Express ger tillgång till SAS lounger i Norden mot avgift

Dr. Miles

Expert
Jag tror inte du behöver vara så orolig för att du inte får plats. Det är ingen prismedveten passagerare som betalar dessa priser för att få lite gratis vin och öl och torrt bröd.
Du, det är många som betalar 150 kr i någon av barerna för ett glas vin och en korv (om ens 150 kr räcker?)... Då kan de lägga till 80 kr och få dricka både öl, vin samt äta torrt bröd.. (eller iaf chips/salta pinnar) :)
På Arlanda är kanske som @Alf säger men på Oslo Gardermoen blir det prisvärt med tanke på att vad saker och ting kostar där.
 

palmen

Moderator
Du, det är många som betalar 150 kr i någon av barerna för ett glas vin och en korv (om ens 150 kr räcker?)... Då kan de lägga till 80 kr och få dricka både öl, vin samt äta torrt bröd.. (eller iaf chips/salta pinnar) :)
99% av de som betalar detta vet inte vad en lounge är, ok om de vet vad det är har de troligtvis inte Amex. Skulle aldrig betala dessa priser för sas Lounge, då går jag hellre till Pontus in the air.
 

Kimmen00

Medlem
99% av de som betalar detta vet inte vad en lounge är, ok om de vet vad det är har de troligtvis inte Amex. Skulle aldrig betala dessa priser för sas Lounge, då går jag hellre till Pontus in the air.

Jag vet att det är så..
Hypotetiskt skulle jag själv iof kunna tänka att betala det på Oslo tex då man blir ruinerad där om man skall ha ngt att äta eller dricka.
 
Det innebär att man kan fortfarande besöka loungen fram till 1:a augusti om man flyger med ett annat bolag?
Svar ja:
Screenshot_20170601-100143.png
 
Toppen