Senaste nytt

American Express ger tillgång till SAS lounger i Norden mot avgift

Dr. Miles

Expert
Jag har fått ett e-mail från American Express nyligen.

Fr o m idag American Express korthavare kan använda SAS lounger i Norden mot avgift (med rabatterade priser) när man flyger med SAS eller Widerø.
Jag gissar på att det är endast till SAS lounger (ej SAS Gold lounger).


American Express skrev:
Från och med nu har du rabatterad tillgång till SAS lounger i Norden när du reser med SAS eller Widerø. Du får samma förmånliga pris när du betalar med ditt Elite i loungen som när du bokar online.*

Screenshot20170502 01 AX.png



Avtalet med Menzies upphör att gälla 2017-AUG-01.
 

crown

Medlem
Snacka om försämring, har tidigare nyttjat detta när jag flugit andra bolag och då till priset 90kr vill jag minnas.

Nu fungerar detta endast för SAS/Widero och till priset 219kr.
 

Dr. Miles

Expert
Snacka om försämring, har tidigare nyttjat detta när jag flugit andra bolag och då till priset 90kr vill jag minnas.

Nu fungerar detta endast för SAS/Widero och till priset 219kr.
För länge sedan var avgiften 75 kr till Menzies lounge på Arlanda när man betalade med American Express kort.
 

Moco

Medlem
Kan ju vara enig i att det är en försämring för de som betalar kontant. Dock ändå rimligt att det nu är SAS lounger som gäller för SAS-brandade kort.
 

Kimmen00

Medlem
Jag tror inte du behöver vara så orolig för att du inte får plats. Det är ingen prismedveten passagerare som betalar dessa priser för att få lite gratis vin och öl och torrt bröd.

Du, det är många som betalar 150 kr i någon av barerna för ett glas vin och en korv (om ens 150 kr räcker?)... Då kan de lägga till 80 kr och få dricka både öl, vin samt äta torrt bröd.. (eller iaf chips/salta pinnar) :)
 
Toppen