Senaste nytt

American Express försämrar konverteringskursen för SAS EuroBonus inom Membership Rewards

sodaboy

Medlem
Nu höjer Amex årsavgiften för Platinum från 5000:- till 6000:-
Fr o m 12 april 2013.
I gengäld får man 3rd floor på Scandic, Le Club Accor Platinum, SPG Gold, Club Carlson Gold + Preferred Golf Programme.
Nja, börjat bli väl dyrt nu. Många av hotellkorten kan man ju matcha sig till gratis.
 

Ozz

Medlem
Nu höjer Amex årsavgiften för Platinum från 5000:- till 6000:-
Fr o m 12 april 2013.
I gengäld får man 3rd floor på Scandic, Le Club Accor Platinum, SPG Gold, Club Carlson Gold + Preferred Golf Programme.
Nja, börjat bli väl dyrt nu. Många av hotellkorten kan man ju matcha sig till gratis.
Hittar ingen info om detta, har du nån bra länk där det finns mer info?
 

Ozz

Medlem
Fick en broschyr från Amex med info om det nya priset och "fördelarna" med Platinumkortet.
Ok, jag har precis betalt årsavgiften för 2013 så de anser väl att dom har mig fast ett år till så att de slipper skicka ut info om vilka nya kort man kan signa sig på. Blir ett litet samtal till Amex i morrn.
 

Gnugnaf

Medlem
Jo det är jag mycket väl medveten om. Både jag och frun har ett var och kommer alltid upp i 2-4-1. Dock så tycker jag att försäkringarna är mycket bra men frågan om det är värt 6k/år nu framöver.
Växlade i alla fall in mina MR 10-1 EB.
 
Jag fick mail från AMEX Platinum idag.
Tillfällig förbättring: 20% fler Eurobonus Extrapoäng vid växling av Membership Rewards poäng mellan 23 maj–12 juni 2016.

Under kampanjperioden är 110 MR = 12 EB Extrapoäng.
 
Toppen