American Express försämrar konverteringskursen för SAS EuroBonus inom Membership Rewards

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Moco, 21 December 2012.

1. Moco

Moco Medlem

American Express fortsätter att försämra sitt erbjudande. Från den 15 februari 2013 ändrar alltså American Express konverteringskursen mellan MR-poäng och EuroBonus-poäng. Den nya kursen är 11 MR = 1 EuroBonus extrapoäng.

Har du alltså mycket MR-poäng som du ändå tänker överföra till EuroBonus och ett vanligt kort (Blue/Green/Gold/Platinum) så passa på att överföra innan detta datum för att undgå denna försämring.

2. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var som f-n. Dags att flytta över drygt 2M MR kanske. :confused:

BTW, har du ngn källa?

3. Moco

Moco Medlem

Yes, det står att läsa på senaste fakturan. Inte bra.

4. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni har ändå tur i oturen som informeras om försämringen i förväg.

I Storbritannien har Amex försämrat konverteringskurserna för de internationella korten i flera omgångar. Varje gång utan förvarning. Från att ha varit 1€/$ per airline mile. Så är det nu 3€/$ per 2 airline mile i konverteringskurs till de flesta flygbolag. Det började med British Airways för något år sedan och gäller nu, efter att Virgin Atlantic och SAS gått samma väg, alla förutom Finnair och Cathay Pacific. Antar att det är en tidsfråga innan även dessa får försämrad konverteringskurs.

Mycket trist då jag och min familj har samlat på oss massvis utav MR-poäng de senaste två åren.

5. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ooops! Tack för varningen!

6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man inte tänkt att föra över MR till SAS EuroBonus - vad gör man lämpligast istället med MR? Konverterar till British Airways, Finnair eller vad?

7. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glad jag sa upp Amex för två år sedan.

8. Det här borde vi pusha tydligare på förstasidan!

1 person likes this.
  9. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har med tiden insett att Amex Gold inte är rätt för mig, utan att ett Amex Eurobonus är mer passand. Verkar som nu är rätt tid att konvertera över befintliga MR och byta "upp" sig med andra ord.

10. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    American Express försämrar konverteringskursen för SAS EB inom Membership Rewards

Gött att jag nyss tömde MR kontot till EuroBonus.
    Det jag förvånas över är hur det kan vara dubbelt så bra mile/kr jämfört SAS Amex och Amex MR. Det är ju samma parter inblandade samt att vouchern är utöver.

Om det nu blir sämre konverteringskurs via MR så är ju frågan vad som kommer hända med SAS Amex framöver.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!