Senaste nytt

American Express Elite, går det att göra stora inköp?

Magnus_K

Medlem
Men det finns fler alternativ.
Om ni välljer att köpa på faktura så kan ni ju använda webtjänster och betala 2.5% för köpet exempelvis på 300K sek, vilket då betyder 7500 extra.
Men kan man få 2st vouchers för 7500 sek, se jag personligen inte det som ett rån.
Dessutom får man poäng på köpet.
 

Olsson91

Medlem
Brukar det inte bara gå igenom och sedan spärras det ? Vet inte hur många gånger jag fick ringa amex i början ang att dom spärrat kortet för mig när jag handlat stort. Skaffa eurocard, gjort köp för nästan 250k utan ett ljud medans amex spärrar för minsta lilla man går över det normala.
 

agehall

Medlem
Brukar det inte bara gå igenom och sedan spärras det ? Vet inte hur många gånger jag fick ringa amex i början ang att dom spärrat kortet för mig när jag handlat stort. Skaffa eurocard, gjort köp för nästan 250k utan ett ljud medans amex spärrar för minsta lilla man går över det normala.

AmEx funkar som så att du bygger upp din limit genom att handla och betala dina fakturor. Allteftersom du gör detta så litar de mer och mer på dig och det blir färre och färre samtal till AmEx. När jag började använda kortet låg jag kanske på 10k/månad i något år. När jag sedan började nyttja kortet mer, så var det aldrig några problem pga summorna. Däremot fick jag kortet spärrat ett par gånger då jag handlade flygbiljetter med konstiga utgångspunkter (tex DXB-LOS...), men det är ju faktiskt bra att de har koll när saker ser konstiga ut.
 

figaro

Medlem
Jag har gjort inköp på 300k och 600k i ett enda drag, under samma månad. Funkade för mig, men förstår att de går på "historik" vilket är konstigt, eftersom jag inte gjort sånt innan... antar att det har med inbetalning att göra. Sköter man sig får man handla :/

*** Läste fel, har Platinum och inte Elite, men borde la funka där också?
 

Olsson91

Medlem
Jag har gjort inköp på 300k och 600k i ett enda drag, under samma månad. Funkade för mig, men förstår att de går på "historik" vilket är konstigt, eftersom jag inte gjort sånt innan... antar att det har med inbetalning att göra. Sköter man sig får man handla :/

*** Läste fel, har Platinum och inte Elite, men borde la funka där också?

Tror de är samma. Vet dårar som spenderar flera hundra i månaden på gröna kort.
 

Kimmen00

Medlem
Hej Alla,

Jag kommer eventuellt behöva köpa en bil till en anställd.
Frågan är inte om jag kan göra själva köpet då dom tar Amex utan mer kan man dra typ 300K+ SEK på kortet?
Det skulle göra det enkelt att få 2*2-4-1 :)

Har inte kontaktat Amex ännu tänkte göra det imorgon men eventuellt finns någon annan som redan testat liknande här i forumet.

Tack på förhand!
Magnus

Väcker liv i en gammal tråd. Får man fråga vilken bilfirma detta var? Som tar amex. Trodde det var stört omöjligt att köpa en bil med Amex.
 
Toppen