Senaste nytt

American Airlines: utökat access till nya Flagship Lounge

Senator

Moderator
Vänner,

Jag vet inte om frågan har varit uppe tidigare, men @Homer har säkert koll. Jag glömde lägga ut detta innan, men @Tommy och @IPC_Mataveri kommenterade i Businessclass Loungen 2017 tråden hur fullt det hade blivit i Americans Flagship Lounge på JFK. Svaret finns här:

Flagship Lounge − Clubs − American Airlines

Med andra ord, denna är nu tillgänglig om man åker First men också Business SAMT för One World Sapphire. Det vill säga t.ex. BAEX Silver.

Jag personligen tycker åter att själva loungeupplevelsen så är det långt mer förmånligt att vara One World statusmedlem är Star Alliance statusmedlem.
 

agehall

Medlem
Jag hoppas verkligen det blir olika delar i Flagship lounge på JFK - det kommer ju att bli översvämning med folk där annars om de ska tillåta Saphire.
 

Senator

Moderator
Jag hoppas verkligen det blir olika delar i Flagship lounge på JFK - det kommer ju att bli översvämning med folk där annars om de ska tillåta Saphire.

På JFK är loungen väldigt stor, och "olika delar" är i så fall Flagship Dining som var väldigt trevligt måste jag säga.
 

AABack2ARN

Medlem
JFK-loungen är stor men det är enligt uppfgift på ett annat forum fullt i rusningen (15-19). Enda gången jag besökt den efter ändringarna var det mycket folk men ok (klockan var cirka 15). Bra matbuffe, relativt bra ordning och reda. Bra viner och Bollinger som champagne. Ett otroligt lyft för (internationella) businesspassagarere och oneworld sapphire men ett problem för emeralder eftersom lugnet som var tidigare nu uteblir.

Som sagts ovan finns det en restaurangsektion som bara är öppna för internationella 1.a klass passagerare och 1.a klass på JFK-LAX och JFK-SFO. Det är dock lite tveksamt om de kommer tillåta att folk bara sitter där eller enbart tillbringar tid under själva ätandet där.

Samma koncept kommer till LAX, Dallas och Chicago.
 

Senator

Moderator
Kom också ihåg att inom kort kommer American enbart ha 3-klass med First på B777-300ER med åtta stolar. Detta är är totalt 20 flygplan, sedan A321T flottan på 17 flygplan med 10 stolar. Det fanns 47 B777-200ER med 16 stolar tidigare utöver A321T och B777-300ER.

Jag tror detta är tänkt som en "uppgradering" för de som reser i "nya" premium internationellt.

@AABack2ARN det kommer också till Miami och Philadelphia om jag har uppfattat rätt
 

Homer

Medlem
De ska tydligen öppna en lounge i Philadelphia också...


Projected reopening schedule:
Open:
John F. Kennedy International Airport (JFK) Terminal 8
Miami International Airport (MIA) Concourse D

Later this fall:
LAX
DFW
ORD

Coming Soon:
Philadelfia

Flagship Lounge − Travel information − American Airlines


“Welcome to the Flagship Lounge. Can I offer you a glass of Champagne?” is the new greeting you’ll receive upon entering the Flagship Lounge.
First look: American Airlines' first reopened Flagship Lounge in New York-JFK

Frukostbuffén imponerar :)
FlyerTalk Forums - View Single Post - Flagship Lounges and Flagship First Dining to start reopening September 2021


Aktuell Dining meny JFK
Meny Flagship First.jpg
 
Toppen