American Airlines: Uppgradering av flyg på flygplatsen (automat)

Diskussion i 'Oneworld' startad av robert_06_, 19 Januari 2012.

1. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I November när jag flög ORD-BRU så behövde jag skriva ut nya boardingkort i en automat och fick då erbjudande om att uppgradera till business för $500.

Är detta någon man kan göra för varje flight (vid mån om plats såklart) eller hur funkar det.
    Har två kommande flighter jag gärna uppgraderar för den summan pengar, LHR-BOS samt JFK-LHR.

Finns det incheckningsautomater på LHR så att man kan kolla om man blir erbjuden uppgradering för en summa pengar eller gäller detta bara på flygplatser i USA?

Hoppas någon har svar på mina frågor här!

2. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De amerikanska bolagen är bra på att marknadsföra betalda uppgraderingar (allt för att tjäna mer pengar förstås). Sist uppgraderade jag en United flight från economy till premium economy för 49 USD. Det var det lätt värt, 5" mer benutrymme på en 3.5h flight.

3. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har frågat vid incheckningsdisken och då fått möjlighet att köpa uppgradering. Senast BOS-LHR, då ville British Airways ha 250$ för uppgradering från ekonomi till ekonomi extra (WTP). Uppgradering från ekonomi till business kostade 750$. Har fått fråga någon gång vid automatincheckning, men det känns bättre att fråga personalen om man vill vara säker på att få erbjudandet.

4. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja nu är det ju American Airlines metall jag skall flyga och jag tänkte mest på hur det kan ligga till på LHR med uppgraderingsmöjligheter. På hemvägen förutsätter jag att det finns både automat och personal att fråga.

Jag tycker absolut $500 från Y till C ärt värt pengarna på en sån flygning ( minst 7h ).

5. United erbjuder Buy-up Upgrade även när man chekcar in via check-in automaterna som finns på flygplatsen.

6. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och min fråga är ju om American Airlines även gör detta på LHR?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!