American Airlines stoppar ombokning till andra flygbolag

Diskussion i 'Oneworld' startad av NotRyan, 12 Oktober 2018 kl 10:00.

1. NotRyan

NotRyan Medlem

2. mha321

mha321 Medlem

Norwegian tex kommer ju undan med det, väl? Då lär även American Airlines göra det.

Vad jag läst gäller det inte status passagerare. Och att de fortfarande bokar om på partners (one world), som inte räknas som "other airlines".

3. Mikael Stillman gillar detta.
  4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    American Airlines är nog det snällaste flygbolaget jag har haft att göra med när det gäller ombokningar (fast det kanske berodde på att jag hade One World Sapphire). Jag skulle flyga London-Cali med dem men det blev inställd pga orkan. De godkände i princip allt jag föreslog, de var t o m villiga att boka om mig via Buenos Aires med LAN (det blir en ganska lång omväg). Dock sade LAN nej men det vattnades verkligen i flygpoängstarmen tills jag fick beskedet.

Lounge Lizard gillar detta.
  5. Homer

Homer Medlem

AMerican.jpg

6. Homer

Homer Medlem

American Airlines Has a New Policy for Delays and Cancellations
    (coach passengers without elite status will no longer be placed on other airlines) View from the Wing

New: American Airlines in the case of irregular operations/schedule irregularity now makes a distinction in how/if/when to accommodate pax on other flights/JV Carriers/OA by elite status CK/EP/PP (and flagship first) in a higher tier of priority/options.

For other elites, there is an over 5 hour of delay requirement for booking on other airlines and for non-elites in main cabin option is not offered (obviously there will always be exceptions etc)
    In all events, push to keep on AA if possible, JV partners if at all possible, etc.

Last edited: 13 Oktober 2018 kl 13:35

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!