Senaste nytt

American Airlines segment med SAS

Najk

Medlem
Sitter och letar en biljett till MSY, på sas.se får jag upp ett förslag med ARN-ORD-MSY där ORD-MSY trafikeras av American Eagle Airlines AA.
AA är ju med i oneworld, men kommer det bli några poäng med det segmentet när det bokas via sas.se eller bör jag välja ett ben med UA?


sas.jPG
 

agehall

Medlem
Inga poäng till *A med AA-segment, däremot kan du kreditera det till ditt OW-program.

Boka UA om du vill ha *A-poäng för den delen också.
 

Senator

Moderator
Om du åker inrikes First i anslutning till en SAS affärsklass får du 60 TP per sträcka, totalt 120 TP t/r. Då saknas "bara" 480 till BA Silver. Sen kan du "jaga" 120 TP till vid att flyga ORD-DFW-MSY :) 360 TP fixar du lätt :)
 

AABack2ARN

Medlem
Så borde det vara, men jag är inte helt säker på att du verkligen får första klass på AA med en businessbiljett på SAS. Det går inte att läsa ut på bokningssidorna på SAS om man inte fullföljer bokningen. Testar man på ITA verkar det bli P (om den klassen finns tillgänglig)
 

FF#1

Medlem
American Airlines flyg på SAS bokning?

Sitter och tittar på en resa till Las Vegas eller Los Angeles i mars 2014, konstigt nog så får jag mest upp alternativ med AA flyg på inrikes på SAS.se, skummt? Är det pga. AA merge med US eller är det bara så på vissa dagar?

Känns som att det vore fiffigare att hålla sig i samma allians om möjligt?

En annan fundering, hur snokar man reda på en biljett dit med routing över SFO med SAS, har inte lyckat få till det.

Screen Shot 2013-07-08 at 08.54.38.png
 

johhenrik

Medlem
Routing med SAS via SFO verkar inte vara uppsatt än. Jag har också försökt, men det vill inte fungera. För min del ville jag flyga SNA-SFO-CPH-ARN hem, men det slutade med att jag fick köpa SNA-SFO separat. Kunde checka in hela vägen, men det var mycket strul. Tog managern i incheckning 20 minuter att få till och ändå blev det fel, så de fick uppdatera APIS i gaten, vilket tog ytterligare 15 minuter, för det var de inte vana vid där. Men, jag fick alla boarding pass och incheckade väskan kom hem som den skulle.
 

011430121

Medlem
Det är inte ovanligt att man får upp AA USA inrikes om man bokar SAS till USA. Har själv en bokning i januari till LAS men fick SAS till EWR och sedan UA vidare till LAS. Detta är en genomgående biljett så det är inga problem med ombokning om Ni blir försenade. Kan kännas lite tid i ORD med två timmar, med tanke på att Du skall genom passkotrollen ochsedan hämta ut ev. väskan för att checka in den på nytt och ny säkerhetskontroll. Du får inga EB poäng på AA.
 

jth

Medlem
SAS har sedan länge haft interline agreement med AA så det är inget nytt efter mergern. Jag tror att detta har diskuterats tidigare på forumet också, man får ge akt på att man "missar" EB-pängen eftersom man inte får något för AA-flighterna.
 
Toppen