Senaste nytt

American Airlines nya business class på 777-300ER, Dallas - London

johansch

Medlem
Apropå söndervärmda stekar: Jag har hittils bara fått riktigt bra oxfilé/nötkött i ANA business class. (Senaste försöket hos Finnair förtjänade ärligt talat bu-rop.)
 

JensE

Medlem
Nu har även jag provat på denna sträcka. Hade exakt samma meny på min flight och körde på biffen bara för att se om dom skulle misslyckas med min också, men den var faktiskt helt ok.

Tyvärr fungerade inte Internet alls på min flight.
 

Jacob

Medlem
Kul att se ett reportage om AA long-haul. Visst är väl stolen i princip samma som Cathay's nya businesstol? I så fall är det en väldigt bra hårdvara.
Stolen ser identisk ut från vad jag kan se på bilderna. Tumme upp för det då det är en av de bästa business stolarna i flygindustrin.
 

JensE

Medlem
Stolen ser identisk ut från vad jag kan se på bilderna. Tumme upp för det då det är en av de bästa business stolarna i flygindustrin.

Kan säga så mycket att flyga F på deras nya 777-300ER är som att kasta sedlar in i en majbrasa. Var inne i kabinen och den hårda produkten var marginellt bättre.
 
Mycket snyggt reportage och bilderna från din iPhone är helt ok!
AA:s nya målning är inte så tokig, jag var lite mer skeptisk när den presenterades här på forumet i januari. Jag har varit på två olika Admiral's Club på MIA och de är såå trista. Senast jag var i Miami rann tiden iväg så det blev inte tid över för att sitta och häcka i loungen, vilket jag uppskattade.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan säga så mycket att flyga F på deras nya 777-300ER är som att kasta sedlar in i en majbrasa. Var inne i kabinen och den hårda produkten var marginellt bättre.

Då får man ju hoppas att de gör den mjuka produkten så mycket bättre. Idag (på 772:an) är det ju lite så att den mjuka produkten är likartad mellan F och C medan den hårda produkten är avsevärt mycket bättre.

Nåja, vi får väl se om någon månad :cool:
 

Randy Marsh

Medlem
Kan säga så mycket att flyga F på deras nya 777-300ER är som att kasta sedlar in i en majbrasa. Var inne i kabinen och den hårda produkten var marginellt bättre.
Håller med, jag var också inne i F-kabinen en tur men blev inte imponerad.

Hur upplevde du din flygtur för övrigt - var det någon märkbar skillnad i service och kvalitet på maten jämfört med AA:s gamla business class på long haul?
 

JensE

Medlem
Då får man ju hoppas att de gör den mjuka produkten så mycket bättre. Idag (på 772:an) är det ju lite så att den mjuka produkten är likartad mellan F och C medan den hårda produkten är avsevärt mycket bättre.

Nåja, vi får väl se om någon månad :cool:
Förhoppningsvis så är den mjuka produkten bättre. Sedan får du ju ett amenitykit som fungerar även som ipadfordral :)
Ska du arbeta så kan du även snurra stolen.

Håller med, jag var också inne i F-kabinen en tur men blev inte imponerad.

Hur upplevde du din flygtur för övrigt - var det någon märkbar skillnad i service och kvalitet på maten jämfört med AA:s gamla business class på long haul?

Det var första gången för mig i AA longhaul så kan inte jämföra mot gamla
Hårda produkten var helt klart överlägsen men jag har aldrig tidigare upplevt en sådan stel och opersonlig service hos någon carrier förut.
 
Flyger BRU-LHR-LAX 26 Juni och då skall nya T7:an från AA testat. Har tidigare bara haft 4 flighter i gamla AA business samt 2 flighter i BA's Club World så detta skall bli intressant.
Hemresan går också med nya planet den 2 Juli LAX-LHR-BRU så under totalt 22h får vi hoppas att jag stortrivs.
 
Toppen