Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

jumbooze

Medlem
Få sätta mig ner med linjal och miniräknare och se hur långt jag kommer på de resor jag har inbokat :). Tvivlar att det är 100K...

Har också läst på FT att man kan glömma status om man inte fått mejlet. Trist. ExPlat-kortet är ju så snyggt. Skulle sitta som en smäck i plånkan. Liknar faktiskt lite det svarta Diners Club Carte Blanche.

Jag syftade på denna http://www.businessclass.se/oneworld/3280-american-airlines-aadvantage-elite-status-challenge.html
 

Flygarn

Medlem
Jag har fått mailet, men jag tog aldrig någon skärmdump från bekräftelsen på hemsidan. Har någon möjlighet att skicka en?
 
Frågan är ju om man vågar ta fighten med AA och boka en resa..

Eftersom jag fått mail att jag signat upp för dealen och dessutom sitter på en printscreen så borde man ju tekniskt sett kunna köpa lite resor och skulle AA vägra gå med på detta kan man väl stämma dom för falsk marknadsföring eller har dom ryggen fri precis som vid mistake fares?

Isåfall kan ju flygbolagen gå ut med felaktiga uppgifter stup i kvarten med flit bara för att sedan ändra i efterhand.

Typ:

SAS: Tjäna 50.000 extra poäng hos Eurobonus vid resa till New York i lägsta ekonomiklass.
(folk bokar som dårar...)

Senare...

Tyvärr var det skrivfel från vår sida. Det skulle varit 50 extra poäng. Vi kan tyvärr inte låta er boka av/om men vi bjuder på en gratis kanelbulle och kaffe på resan!

Ska nog testa flyga ihop 6000 först vilket ska ge guld och därefter får vi se vad AA säger om saken..
 
Last edited:

tomle

Medlem
Ryktet på FT säger att man med största sanolikhet inte kommer att få ta del av det här erbjudandet om man inte hade fått det på rätt sätt. Undrar hur de ska hålla ordning på det...

Har provat med flera targeted promotions tidigare som jag läst om lite här och var. Man får alltid mail om att man har reggat sig men om man inte var targeted så blir det inget. De har koll på vilka som de har skickat ut erbjudandet till. Hoppas inte på för mycket ni som har reggat er utan att ha fått erbjudandet.

Edit: Eftersom erbjudandet verkar ha lagt ut på LinkedIn etc så är det nog inte en targeted promotion och då borde väl alla som anmält sig kunna ta del av den.
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Jag tror att AA givetvis märkte det enorma gensvaret varpå man omedelbart stängde denna promotion. För inte kunde de tro att en sådan här genväg skulle gå nästan obemärkt förbi till i slutet av augusti? Och antagligen stängde man erbjudandet innan det hade anmält sig allt för många.

Jag tror att man kommer att låta de som nappat på erbjudandet och signat upp sig även få ta del av vad man erbjudit. I deras villkor för erbjudandet stod inget om att man skulle ha tagit del av erbjudandet på "rätt" sätt. Men det visare sig inom några månader om jag har rätt eller fel...?

Tycker att det låter som om den svenska avundsjukan har fått en engelsk/internationell kusin när jag läser om ämnet på FT. Varför inte glädjas med de som hann ta del av detta erbjudande och hoppas att AA står för vad man erbjudit?

I stort sätt alla av de deals och andra godbitar som vi här på forumet har fått glädjen att ta del av bygger på att vi delar med oss - hoppas det fortsätter så!

/ en som skänkt en slant till Läkare utan gränser
 

johhenrik

Medlem
Är ju inte speciellt längesen som KLM/AF stängde sin promotion en månad tidigare för status-match till Guld för bosatta i Norden. Tror den var öppen två-tre dagar max.
 

dino_81

Medlem
Har provat med flera targeted promotions tidigare som jag läst om lite här och var. Man får alltid mail om att man har reggat sig men om man inte var targeted så blir det inget. De har koll på vilka som de har skickat ut erbjudandet till. Hoppas inte på för mycket ni som har reggat er utan att ha fått erbjudandet.

Undrar om inte dessa företag i stället borde knyta erbjudandet till en specifik e-postadress eller namn hädanefter, i stället för en code - det tror jag skulle underlätta för dem! :rolleyes:
 

andersl

Medlem
Har provat med flera targeted promotions tidigare som jag läst om lite här och var. Man får alltid mail om att man har reggat sig men om man inte var targeted så blir det inget. De har koll på vilka som de har skickat ut erbjudandet till. Hoppas inte på för mycket ni som har reggat er utan att ha fått erbjudandet.

Har genom åren anmält mig på ett flertal "targeted promotions" hos SAS Eurobonus som antingen publicerats här eller på FT eller via mail som bekanta fått, utan att jag själv varit "target". Och har i så gott som samtliga fall fått det som utlovats i kampanjen. Men kanske bara EB (eller SAS IT) som har så dålig koll
 

charlesswe

Medlem
Undrar om inte dessa företag i stället borde knyta erbjudandet till en specifik e-postadress eller namn hädanefter, i stället för en code - det tror jag skulle underlätta för dem! :rolleyes:

SPG är tight angående deras targeted kampanjer, går inte att registrera men vilka SPG nummer som helst.
 
Toppen