Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

yopeyo

Medlem
Kom ihåg att man måste flyga 4 segment med american airlines metal.

Var står det, vad jag kan se ska det i denna promotion räcka att flyga med något av de angivna bolagen (bl a BA)?

Upon reaching the required AAdvantage elite-qualifying points threshold, your AAdvantage elite status membership benefits will take effect immediately and will be valid through February 28, 2017. Your new membership credentials will be mailed to you within four to six weeks after qualification. Qualification is based on AAdvantage elite-qualifying points earned on eligible, purchased, published fare tickets on select airlines between September 14 and December 23, 2015.

* Select each airline name to learn more about qualifying fares for that carrier:American Airlines, American Eagle® service, American Airlines, British Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines,Qantas,and US Airways as well as eligible codeshare flights.


Bonus elite-qualifying points earned through other promotions do not count towards this offer. You must re-qualify for AAdvantage elite status membership annually. Learn more about standard qualification levels.

This is an exclusive offer only for members who receive this email directly from American Airlines.
 

Tommy

Medlem
På deras hem sida

*Must fly at least four segments on American or US Airways during the qualifying year to receive elite status.

Samma gäller på BA och troligen på alla One World bolagen.
 

Jonas C

Medlem
Ringde och frågade om de kunde förlänga kampanjen med en dag för mig… Det blev goddag yxskaft. Men de gick med på att erbjuda en vanlig Challenge för 200 dollar och statusmatch till GOLD.
 

jannewa

Medlem
Fick bekräftelse idag, frågan är om man vågar utnyttja det. Reggade med US Dividend kontot som jag aldrig använt.
Har redan AAdvantage platinum, men kommer upp i över 25000 eqp innan avslutad kampanj.
Så får isf Executive platinum med Dividend kontot.
 

yopeyo

Medlem
Tillbaka efter en tripp med BA till New York via Oslo i måndags. 12840 eqp och platinum status idag så kravet på fyra segment på AA verkar inte gälla denna kampanj :)
Med NAF15 kampanj blev det 36240 miles till kontot. Synd att man inte bokade in en resa till från Oslo, då hade man fixat exec platinum för ca 8000 sek.
I övrigt väldigt trevliga flygningar med BA så jag kommer nog att flytta en del resande till one world nu när jag har status även där :)
 

yopeyo

Medlem
Synd att man inte bokade in en resa till från Oslo, då hade man fixat exec platinum för ca 8000 sek.
Fick in en resa till under kampanjen (inte via Oslo dock) och nu kom detta mail:
"Congratulations on becoming an AAdvantage® Executive Platinum member. You've just arrived at a very special place, and we've made sure the rewards you will enjoy reflect that."
Nu ska jag försöka förstå mig på "system wide upgrades" och se om de går att använda för några resor med familjen under 2016 :)
 
Toppen