Senaste nytt

American Airlines introducerar (äkta) Premium Economy

AABack2ARN

Medlem
Hade väl för mig att jag läst något om Premium Economy hos Iberia men kom inte alls ihåg var. Men som du säger verkar väl finnas vissa frågetecken. ;-)

Avseende Aer Lingus är detta det enda jag kunnat hitta: Aer Lingus Is Rebranding Their Loyalty Program - One Mile at a Time

Anyway, as a customer, perhaps the most interesting part of the IAG takeover is that Aer Lingus will eventually join oneworld and also join the oneworld transatlantic joint venture.

Inte min fetstilsmarkering.
 

Alf

Medlem
@Alf: Syftar du på två olika kuponger? Jag blev elitmedlem först 2001 när AA lämnade Sverige så jag vet inte rikigt vad som fanns innan.

Så vitt jag vet kom SWU (eller e-vips som de också kallades) till ungefär 2003. Fanns det andra uppgraderingsverktyg som gällde även på internationella linjer innan dess?

500-miles stickers gäller ju enbart inrikes. Frugan har väl 200+ sådana men de går aldrig att utnyttja eftersom vi reser längst fram på betalda biljetter. Själv har jag bara 20+ men det beror på att när man blir Executive Platinum har man fria uppgraderingar inrikes och behöver därmed inte stickers längre.

Det fanns en uppgraderingskupong som flygbolaget delade ut till frekventa resenärer som gällde de internationella linjerna. Jag åkte så frekvent på den tiden att jag bara behövde ringa till AA i Sverige och be om dessa uppgraderingar. Dessa kuponger hade vi mest nytta av om vi reste från ett annat land än Sverige. Vi hade också ett avtal med AA om att vi blev alltid uppgraderade en klass på den biljett vi köpte. Köpte vi en biljett i C så fick vi en bekräftad plats i F. Riktigt bra på den tiden med caviar i F,
 

AABack2ARN

Medlem
Det var inte så att herr @Alf jobbade för ett stort svenskt telekombolag med säte i Kista och anläggningar i Dallas? ;-)

Förstod på vänner att just det bolaget hade väldigt bra villkor med American och att SAS inträde på marknaden ARN-ORD bland annat skapade en situation för AA som gjorde det svårt att täcka upp tappet av resenärer inte minst då en del avtal flyttades över till SAS.

AA hade med stor sannolikhet lagt ner (eller minskat) Stockholmslinjen oavsett om 9/11 hade inträffat eller inte :-(
 

Alf

Medlem
Det var inte så att herr @Alf jobbade för ett stort svenskt telekombolag med säte i Kista och anläggningar i Dallas? ;-)

Förstod på vänner att just det bolaget hade väldigt bra villkor med American och att SAS inträde på marknaden ARN-ORD bland annat skapade en situation för AA som gjorde det svårt att täcka upp tappet av resenärer inte minst då en del avtal flyttades över till SAS.

AA hade med stor sannolikhet lagt ner (eller minskat) Stockholmslinjen oavsett om 9/11 hade inträffat eller inte :-(

Nej där jobbade jag inte. Den verksamheten jag höll på med fanns i Kalifornien.
Jag har bara positiv erfarenhet av AA från den tiden. AA hade på den tiden ett enormt bra team i Stockholm och på Arlanda som alltid ställde upp när det behövdes, ofta mer än förväntat.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag kan inte annat än hålla med om att teamet bakom American i Stockholm var fantastiskt. Köpte förvisso bara privatbiljetter men började resa en hel del med dem i slutet av 90-talet. Var upp på kontoret på Nybrogatan ett flertal gånger för att hämta biljetter och få hjälp med lite allt möjligt avseende flygresan. Reste gärna på sådana där "visit USA"-biljetter och det var en del krångel med att få de där kupongerna att bli rätt - men de hjälpte alltid till :)

Sen när det blev Tal-Aviation och de flyttade ut till Infracity var det en otrolig källa till service att ha dem som generalagenter för AA. Många biljetter bokades precis som jag ville ha dem just tack vare personalen. Och de visste hur AAs system fungerade i detalj :) Och de gånger jag visste mer var de alltid intresserade av att lära sig hur man kunde "utnyttja" systemet.

Fler och fler lämnade och när Tal-aviation blev av med rättigheterna att sälja AA-biljetter blev det faktiskt bara sämre. Och då har jag som EXP det ganska bra förspänt med att få boka på telefon utan avgift hos personal som inte totalt skiter i sitt arbete. När man hamnar hos deras call-center i Indien, Filipinerna eller var de nu må vara är servicen totalt undermålig :-(

Fick julkort av Tal-aviation många år :)
 
Toppen