Senaste nytt

American Airlines "förändrar" sitt materbjudande i Första klass - harmoniserar med US

fcx

Medlem
Vad blir det därefter? Och jag antar att det är avgångstid som styr, precis som hos BA..?

Vid avgång 22:45 fick jag detta som kallades "snack", så man behöver ju ändå inte svälta helt om man bara räknar kalorimässigt...

IMAG2774.jpg
 

nota bene

Medlem
Detta suger ju ordentligt. Åker alltid AA domestic, oftast i F.

Jag gillar att på mina 1-2h hopp på östkusten kunna få en ganska vettig sallad eller ett annat måltidsalternativ (t.ex. pasta, paj etc.) - inte några jävla muffins, energy bars eller vad de nu kan komma att slänga ned i en korg. Åkte två legs i förra veckan, och även om inte maten är någon kulinarisk upplevelse är den ätbar och mättar ganska ok.

Att sluta med middag redan 20.00 är väldigt konstigt.
 

AABack2ARN

Medlem
Väldigt uppenbart från AA att de serverar mat enligt gamla modellen på de linjer där de har konkurrens från UA och DL.

Hoppas verkligen de får tillräckligt mycket kritik för detta så att de överväger att ändra tillbaka. Förbannade Doug Parker...
 

Senator

Moderator
Nu är detta halvt OT, men kopplat till servicen ombord AA och jag undrar på vad som händer där bak. Det var min vapendragare @sembl som har harvat kors och tvärs över USA i AA Y några gånger som berättade att han alltid fick allt gratis i Y som BAEC Guld eller OW Emerald. "Ja ha" tänkte jag, inget jag funderar på då jag så sällan åker i Y :)

Men förra veckan åkte jag och en närstående med American Eagle mellan LGA och RIC på samma bokning. Vi fick välja "extra allt" inklusive snacks och G&T. Himla trevligt av AA att hand om Emeralds på detta sätt. Hon blev rätt så nöjd amerikanskan att vi först fick hur många drinkbiljetter vi ville ha i Admiral's Club på LGA, och sedan var allt gratis ombord. Det blir intressant att se US Airwaysifiseringen av detta..
 

sembl

Medlem
@Senator

Stämmer bra det, som Executive Platinum (Emerald) i Y så blir man behandland som en kändis och har tillgång till Main Cabin Extra gratis, snacks och premium drycker. Jag blir tilltalad med efternamn hela tiden, får service först av alla i Y och vi really appriciate your business Mr sembl. Mina stolsgrannar undrade vem faen jag är varje gång och om jag jobbade på flygbolaget =)

Flyg UsAirways DCA-BOS den 10:aug ... inget, nada, zip, zero så det återstår att se om det blir en enhancement på AA
 

agehall

Medlem
Jag måste säga att jag är förbannat imponerad av servicen på AA. De förstår sig på hur man gör det lilla extra som inte kostar något alls men gör kunden otroligt nöjd. Blev klar med mina möten i YUL mycket tidigare än tänkt så jag var på flygplatsen kl 12. Går fram till incheckningsdisken och frågar lite försiktigt ifall jag kan komma med det tidigare planet till LGA istället för det senare till JFK. Efter att hon plockat upp min bokning får jag genast svaret "Sure Mr Agehall, how many bags do you need to check in today?".

Jag vet att flygbolag i USA är mycket piggare på att boka om folk än de är i EU, men jag reste på en BA award vilket borde göra saker lite mer komplicerade...
 
Kan bara hålla med @agehall gällande ombordservicen på AA. Har inte iofs inte flugit något annat bolag inrikes i USA på 5 år men har alltid varit nöjd med den service jag fått så länge jag haft status.
Får se om det blir någon leg inrikes nu nästa vecka när jag skall till Houston. Kan rapportera om skillnader i så fall.
 

Homer

Medlem
Nu är detta halvt OT, men kopplat till servicen ombord AA och jag undrar på vad som händer där bak. Det var min vapendragare @sembl som har harvat kors och tvärs över USA i AA Y några gånger som berättade att han alltid fick allt gratis i Y som BAEC Guld eller OW Emerald. "Ja ha" tänkte jag, inget jag funderar på då jag så sällan åker i Y :)

Men förra veckan åkte jag och en närstående med American Eagle mellan LGA och RIC på samma bokning. Vi fick välja "extra allt" inklusive snacks och G&T. Himla trevligt av AA att hand om Emeralds på detta sätt. Hon blev rätt så nöjd amerikanskan att vi först fick hur många drinkbiljetter vi ville ha i Admiral's Club på LGA, och sedan var allt gratis ombord. Det blir intressant att se US Airwaysifiseringen av detta..

Japp, AA i ekonomi som Emerald är som SAS plus.
På US är det som SAS minus fast med bonusen gratis läsk.
 
Toppen