American Airlines eller British Airways till USA?

Diskussion i 'Oneworld' startad av ErikOlin, 19 September 2014.

1. ErikOlin

ErikOlin Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Ska en tur till USA senare i höst till Anaheim. Har utresa med British Airways och flyger hem med med American

Ville mest höra era synpunkter, är det bra bolag? Aldrig flugit långlinjer med någon av dessa. Det är 747 med British Airways är det bra? Medans det är AAs nya B777. Eller ska man välja ett av dessa bolag T/R

Tacksam för svar

2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger du i business class med båda bolagen? Jag har själv inte flugit över Atlanten med American Airlines, så jag skulle nog spontant rekommendera dig att behålla din bokning som den är så får du jämföra de olika bolagens produkter. Väljer man övre däck på British Airways:s 747 är det är bra produkt i business class.

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Business Class i American Airlines:s nya produkt (777-300) mycket bra och slår tycker jag British Airways.

Flyger du ekonomiklass skall du sky American Airlines som pesten i 777-300 eftersom det är 3+4+3 jämfört med BAs 3+3+3

4. Treo

Treo Medlem

Jag förutsätter att det är Business Class båda hållen ...

Välj British Airways upper deck för avskildhet och American Airlines för "that new plane-feeling". (IFEn är mycket mycket bättre på American Airlines om det är något du brukar använda tiden till)
    Om jag inte hade status (eller vilja att betala) för att välja upper deck skulle jag ta American Airlines båda vägarna så länge det är 777-300 (eller refurbished -200).

I ekonomiklass skulle jag välja British Airways (helst WT+:rolleyes:)

5. I ekonomi så skulle jag utan tvekan ta nya 77w med American Airlines. Bra med utrymme och toppen IFE.

I business så är det lite tuffare, jag gillar maten och servicen på British Airways, och upperdeck dock. Men är sätena modernare i 1-2-1 konfig och väl fungerande wifi flr 20 dollar med American Airlines. Nej British Airways vinner denna kamp ändå då totalupplevelsen är bättre hos British Airways i min mening

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @sembl: Nu tror jag du syftar på AAs tafatta försök till "ekonomi plus", dvs de första raderna i ekonomiklassen. Dessa platser är gratis att välja för statushållare inom oneworld i alla fall Sapphire och Emerald. För övriga kostar de pengar. I ekonomi plus är det 3+3+3 med bättre benutrymme.

I den vanliga ekonomiklassen är det 3+4+3 och det har jag svårt att tro att det kan klassas som bättre utrymme jämfört med BAs 3+3+3. Dock är troligen IFE bättre hos American Airlines även i ekonomiklass.

7. ErikOlin

ErikOlin Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ekonomiklass T/R. Har någon åkt Americans B77W?

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är frågan om du har status inom oneworld eller inte. Med tillräcklig status får du välja platser i MCE (Main Cabin Extra) som AAs tafatta försök till ekonomi plus kallas. Har förvisso inte flugit American Airlines i ekonomi på många år men kan inte tänka mig att de blivit bättre på sedan dess. British Airways har jag däremot genomlidit och tycker det fungerar bra. Har du inte status skulle jag nog absolut välja British Airways annars kanske lite dött lopp.

9. Stämmer bra, man skall inte skriva inlägg och vara otydlig när man sitter i ett confcall samtidigt.

De platserna i extra kabinen hos American Airlines i 77W kostar $125 extra vid incheckning för icke statushållare inom Oneworld. Fortfarande så vill jag påstå att just ekonomi med nyare plan hos American Airlines och bättre IFE är trevligare BAs 747or i Ekonomi.

Vill dock varna att transfer från T3 till T5 i London kan ta sin tid, väger man in det när man reser så vinner British Airways utan tvekan.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan ska vi komma ihåg att mr @sembl inte är en största (fysiskt sett) medlemmen här... ;) Detta kan påverka hans åsikter om var man får plats eller inte...

David och sembl gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!