American Airlines behåller 3-klass service mellan New York-Los Angeles/San Francisco

Diskussion i 'Oneworld' startad av Senator, 23 Juli 2012.

  1. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det blir många små sektioner på en sådan A320! Det måste väl vara en rejäl kapacitetsförlust per flight jämfört med 767. 36+36 i Eco.
     
  2. Låt oss jämföra lite:

    UA p.s. 3-klass med B757-200 idag
    12 F
    26 C
    72 Y+ (alla har pitch som Economy Plus på UA)

    Här är det som kommer från United:
    Major facelift for p.s. We’ll be doing a complete nose-to-tail renovation of our popular p.s. fleet, which serve the New York Kennedy to San Francisco and Los Angeles markets. When completed in 2013, these aircraft will be in a two-cabin configuration with 26 flat-bed Business Class seats and 114 in Economy. These aircraft will also offer Economy Plus, power ports at every row, on-demand audio and video and Wi-Fi service.
    ...
    Scott O’Leary
    Managing Director, Customer Solutions
    United Airlines


    Med andra ord, en konfiguration som liknar B757-200ER som f.d. CO använder t.ex. på EWR-ARN/OSL/CPH, dock lite flera C-klass stolar.

    UA p.s. 2-klass med B757-200 från 2013
    26 C
    114 Y/Y+

    AA Flagship 3-klass med B767-200 idag
    10 F
    30 C
    128 Y

    AA Flagship 3-klass med A321 från 2013
    10 F
    20 C
    36 Y+
    36 Y

    DL Transcontinental 2-klass med B727-200 idag
    16 C (med BusinessElite "Cradle Seat")
    18 Y+
    132 Y

    Ja, svårt att erkänna detta men det känns som det är American Airlines som satsar.. Åter ser man vad Chapter 11 kan göra...
     
  3. Homer

    Homer Medlem

  4. Simontemplar just den transkontientala marknaden mellan New York och Los Angeles samt San Francisco är lite annorlunda med längre distans och högre köpkraft så här erbjuder man ofta en "bättre" produkt på direktflyg.
     
  5. Ja det får vi hoppas! Mina fyra timmar mellan Dallas och Vancouver var ingen höjdare, och inget käk fick man heller.
     
  6. Jag kan tänka mig testa dessa så länge det inte är vinägergänget från min senaste resa mellan CUR och MIA som jobbar ombord. Då cyklar jag hellre mellan NYC och LAX
     
  7. Homer

    Homer Medlem

    Det kanske är du som är en skikkelig surpung ;)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×