American Airlines AAdvantage, på väg att ändra award chart?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 2 Maj 2015.

1. När jag kollade American Airlines (American Airlines) AAdvantages award tabell på deras webbsida noterade jag att de inte visar antal miles som krävs för att resa för utom Zon X - USA, Kanada, Carribean, Mexico längre.
    Det var så Delta SkyMiles gjorde förut därför misstänker att AAdvantage kanske planerar att ändra award chart i snar framtid.

American Airlines and US Airways award chart
    Screenshot20150502_01.png

Jag ser också lite oroande utveckling när jag läser den här notis.

Det är en annan sak om det hade stått "OM endast tillgänglig service är till/från kontinental USA".
    "# Award travel is available between these regions as denoted by the availability indicator (blue dot), however two awards must be claimed IF the only service available is to/from the contiguous 48 U.S. states."

Det är fortfarande 52.000 American Airlines miles i Business class, 70.000 miles i First class per enkelresa när jag sökte Stockholm (Europe zon) - Tokyo (Asia 1 zon) på American Airlines.com, så uttagningstabellen är inte ändrad än.
    Screenshot20150502_02.png

För framtida referens tog jag en screenshot av dagens uttagningstabell (vid 2015-MAY-02).
    OAAwardChart0909.png

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stammer att du bara kan flyga American Airlines fran Europa till Asien genom USA. Felet du gor ar att du tittar pa deras award chart istf partner awards.

3. Aha, det har du rätt i. :eek::oops:

Rätt tabell ska vara: oneworld and other airline award chart

4. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De verkar ha ändrat andra villkor.
    Eller så hittar jag inte villkoret om att man måste byta på vissa platser mellan Europa och South Pacific.
    Dessutom zonen Asia Region 2 är hela Asien förutom Japan, Korea och Mongoniet.

5. Det har inte ändrats sedan de flyttade Kina från Asia 1 till Asia 2 när Japan Airlines kom in i oneworld.

6. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men det här då:
    Från Europa till 48 states och Sydamerika är transpacific only enligt "*" under tabellen.
    Det låter ju som man måste flyga via Asien för att komma till USA.

7. Det har också varit så sedan någon gång i 2009.
    Dessutom award mellan Australien/Nya Zeeland (+andra söderhavsöar) - Sydamerika har begränsad tillgång (direktflyg med LAN och Qantas).

Last edited: 2 Maj 2015

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!