Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Elite Status Challenge

lillemannen

Medlem
Självklart har jag kollat där innan och testat två olika nr men de kan inte hjälpa mig och mitt nr jag fick via mejlen fungerar bara för US & Canada.
 

Dr. Miles

Expert
Det som jag ringde var för AAdvantage med frinummer: +1-800-882-8880.
Som jag skrev i tidigare inlägg, ropa "agent" två gånger på autosvar och sedan be agenten att koppla dig vidare till Customer Service.
 

lillemannen

Medlem
Tack Dr Miles, nu är det löst. Det blev nu också billigare istället för $240

Description: Elite Challenge - Platinum
Amount: $200.00

Vill förtydliga lite vad jag fick reda på nu. Jag kunde börja min statuschallenge 14 dagar tillbaka och tillgodo räkna om det var AA flight som var gjort innan.

Mitt fel jag gjorde är att man bara kan utföra detta på "kontorstid"
AAdvantage Account Service.” We are available 9:00 a.m. - 5:30 p.m. CT, Monday – Friday
 

Dr. Miles

Expert
Mitt fel jag gjorde är att man bara kan utföra detta på "kontorstid"
AAdvantage Account Service.” We are available 9:00 a.m. - 5:30 p.m. CT, Monday – Friday
Jo, det var det. Jag skrev detta i mitt tidigare inlägg.

För mer information, kan du ringa till AAdvantage Customer Service efter kl. 16 svenskt tid. Det är endast amerikanska kundtjänst som kan ordna detta och de jobbar från kl. 9 Central Time(där Dallas ligger).
Du behöver nog att ropa "agent" två gånger så att automatiska röstmenyn kopplar dig till någon människa. Sedan förklara för agenten att du vill prata med Customer Service om Elite Challenge.
 

AABack2ARN

Medlem
Vill förtydliga lite vad jag fick reda på nu. Jag kunde börja min statuschallenge 14 dagar tillbaka och tillgodo räkna om det var AA flight som var gjort innan.

Det var ju lite intressant. Framgår det exakt vilka flygningar som ingår i challengen? Bara AA utförda av AA, AA codeshares eller alla oneworld-bolag?
 

Dr. Miles

Expert
Det var ju lite intressant. Framgår det exakt vilka flygningar som ingår i challengen? Bara AA utförda av AA, AA codeshares eller alla oneworld-bolag?

Det gäller (gällde) även på British Airways, Iberia, Japan Airlines och Qantas flyggningar.

American Airlines skrev:
Be sure tfly on an eligible carrier. Points earned on qualifying flights on American Airlines, American Eagle, the AmericanConnection® carrier, British Airways, Iberia, Japan Airlines and Qantas (including eligible codeshare flights marketed by these carriers) count toward your Challenge.

EliteChallengeTips.pdf
 

lillemannen

Medlem
Nu nästa fråga. I eftermiddag har jag nått mina 10.000 EQP så nu undrar jag om jag ska meddela eller det kommer själva uppdateras att jag nått mitt mål. Hur snabbt brukar det ta? Undrar mest för jag har 8 AA flighter i påsk och i så fall med 100% bonus
 
Toppen