lillemannen
Medlem
Självklart har jag kollat där innan och testat två olika nr men de kan inte hjälpa mig och mitt nr jag fick via mejlen fungerar bara för US & Canada.
Självklart har jag kollat där innan och testat två olika nr men de kan inte hjälpa mig och mitt nr jag fick via mejlen fungerar bara för US & Canada.
Jo, det var det. Jag skrev detta i mitt tidigare inlägg.Mitt fel jag gjorde är att man bara kan utföra detta på "kontorstid"
AAdvantage Account Service.” We are available 9:00 a.m. - 5:30 p.m. CT, Monday – Friday
För mer information, kan du ringa till AAdvantage Customer Service efter kl. 16 svenskt tid. Det är endast amerikanska kundtjänst som kan ordna detta och de jobbar från kl. 9 Central Time(där Dallas ligger).
Du behöver nog att ropa "agent" två gånger så att automatiska röstmenyn kopplar dig till någon människa. Sedan förklara för agenten att du vill prata med Customer Service om Elite Challenge.
Vill förtydliga lite vad jag fick reda på nu. Jag kunde börja min statuschallenge 14 dagar tillbaka och tillgodo räkna om det var AA flight som var gjort innan.
Det var ju lite intressant. Framgår det exakt vilka flygningar som ingår i challengen? Bara AA utförda av AA, AA codeshares eller alla oneworld-bolag?
American Airlines skrev:Be sure tfly on an eligible carrier. Points earned on qualifying flights on American Airlines, American Eagle, the AmericanConnection® carrier, British Airways, Iberia, Japan Airlines and Qantas (including eligible codeshare flights marketed by these carriers) count toward your Challenge.