Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Dr. Miles

Expert
Suttit och tittat lite och om man kan använda NRT/HND på vägen hem så skulle det se ut så här:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Qatar:
ARN-DOH C
DOH-BKK F
Cathay:
BKK-HKG F
HKG-CGK C
JAL
CGK-NRT F
HND-LHR F
BA
LHR-ARN C

Det skulle ju vara lite kul att få ihop det. Verkar dock riktigt svårt att hitta stolar till LHR/CDG från HND... (Släpper de sent som LH?)
Du kan inte byta i två olika tredjezoner om du inte betalar summan av flera awards.

Du byter i både Asia 2 zon och Middle East zon på en bonusresa mellan Europe - Asia 1.

Som jag skrev tidigare, AAdvantage tillåter generellt inte byte i tredjezonen. Det finns bara några undantag.
 

Ghoose

Medlem
Ahh me bad. Tänkte fel. Om man har destination Asien 1 så kan man routa via Asien 2 eller Doha (QR/QR)...
Fan, man vill ju få med CGK - NRT i F eller tvärt om ;) Blir till att gnugga lite till...
 

Ghoose

Medlem
Nu har jag letat så mycket resor via ba's sida att mitt IP nr blivit portat ;)
Otroligt dåligt med platser på F flighter hem från Asien... Samt den åtråvärda Jakarta - Tokyo :(

Hittat en vettig rutt under hela våren samt en i september (enda månaden som jag kan åka) vilket känns lite trist. Nåja, detta är vad jag hittat och bör vara ganska nöjd med:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ZRH-HKG CX F
HKG-MNL CX C
MNL-HKG CX F
HKG-BKK CX F
BKK-DOH QR F
DOH-ARN QR C

Ändå rätt och med ett par nätter i MNL och en natt i BKK.

Ingen som har ett ess i rockärmen på rutt som brukar finnas med JAL F TYO-EUR eller vice versa? Hade gärna fått in ett leg med dem...
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag letat så mycket resor via ba's sida att mitt IP nr blivit portat ;)
Otroligt dåligt med platser på F flighter hem från Asien... Samt den åtråvärda Jakarta - Tokyo :(

Hittat en vettig rutt under hela våren samt en i september (enda månaden som jag kan åka) vilket känns lite trist. Nåja, detta är vad jag hittat och bör vara ganska nöjd med:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ZRH-HKG CX F
HKG-MNL CX C
MNL-HKG CX F
HKG-BKK CX F
BKK-DOH QR F
DOH-ARN QR C

Ändå rätt och med ett par nätter i MNL och en natt i BKK.

Ingen som har ett ess i rockärmen på rutt som brukar finnas med JAL F TYO-EUR eller vice versa? Hade gärna fått in ett leg med dem...
Kan du verkligen flyga Hong Kong->Bangkok->Doha->Stockholm?
Jag trodde att undantaget med via Doha är endast kombinationer av Qatar Airways flygningar.
 

agehall

Medlem
Jag fick inte göra byte i DOH med annat än Qatar när jag försökte, så jag tror det finns någon regel kring det. Om det sedan är något alla känner till eller inte och hur ofta den faktiskt appliceras ska jag låta vara osagt. Men det finns iallafall lite skumma regler kring det där.
 

Ghoose

Medlem
Det var så jag förstod det också att jag inte inte flyga BKK-DOH med QR och sedan DOH-LHR med BA utan båda måste vara med QR.
Jaha, bara att köra då :D
 

Dr. Miles

Expert
Toppen