Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

TjudöBoy

Medlem
Jaha då ha man utsatt sig för en nagelbitare, jag har ringt AA Australien å bokat om min resa SYD-AUH-LHR... :eek:
24-48 h skulle det ta för ändringen att träda ikraft sade den trevliga damen, vi får väl hoppas på det men, men...:rolleyes:
 

jumbooze

Medlem
Jag ringde nu och nu var systemet nbere för service inför nya awardchart :( Nåja u snooze u loose hoppas det går bra för dig tjudöboy
 

TjudöBoy

Medlem
Jag ringde nu och nu var systemet nbere för service inför nya awardchart :( Nåja u snooze u loose hoppas det går bra för dig tjudöboy

Japp d gick bra, tog under 24 h så bara att lyfta på hatten åt AA Australien :)
Nu går d dock inte att välja sittplats på flygen online?? :eek: Förra gången funkade d hur bra som helst...:(
 

Dr. Miles

Expert
Under perioden mellan 2017-JAN-17 och 2017-03-29 utökar Air Tahiti Nui (TN) en avgång till på Papeete - Tokyo Narita. Totalt tre avgångar i veckan.

Tidtabell: (mellan 2017-JAN-17 och 2017-03-29)

.2..5.7
TN78
Papeete PPT 07:00 - Tokyo NRT 14:05+1 343

1.3..6.
TN77
Tokyo NRT 17:40 - Papeete PPT 09:50 343
Air Tahiti Nui - エア タヒチ ヌイ、2017年1月より期間限定で成田線を増便

Tack vare denna utökning kan man flyga till Påskön med byte inom 24 timmar båda riktningar.
Idag kan man flyga till Påskön med byte inom 24 timmar men det är inte möjligt mot Tokyo.

Anslutning till/från Easter Island (Påskön).

1.3..6.
TN77
Tokyo NRT 17:40 - Papeete PPT 09:50 343

.2.....
LA836
Papeete PPT 02:30 - Easter Island IPC 12:50 789

1......
LA833
Easter Island IPC 23:30 - Papeete PPT 00:40 +1 789
.2..5.7
TN78
Papeete PPT 07:00 - Tokyo NRT 14:05+1 343

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Påskön (Easter Island ) tillhör South Pacific zon i American Airlines AAdvantage, (ej som South America 2)
Därför en bonusresa mellan Japan och Påskön kostar endast 40.000 AA miles per enkelresa i Business class.

oneworld and other airline award chart

Det går att söka awardplatser av Air Tahiti Nui flight på ExpertFlyer.
Screenshot20160402_01 TN.png
 

Friskytten

Medlem
Kollade av en händelse på en kommande award HEL-CDG-DOH-DXB i december (biljetterad i mars) och ser att jag drabbats av en schedule change..

QR40 CDG-DOH är nu tidigarelagd 1h45 så jag har bara 55 min mellan flighterna, vilket är under MCT (120 min). Reser iofs bara med handbagage, men känns inte riktigt ok.

Är det standard att AA inte hör av sig för ombokning, utan bara låter det vara tills resenären eventuellt upptäcker det...?
 

Glenn E

Medlem
Jag försökte boka om 2 flyg på en första klass award genom Aadvantage.
Jag ville ha en dag senare mellan DPS och KUL och ett senare flyg samma dag från KUL till HKG.
Därifrån har jag 3 flyg till för att ta mig till Göteborg.

Resan är bokad enligt den gamla tabellen för 70000 poäng .
För att boka om ville agenten ta ut det nya priset på 90000 poäng.

Stämmer det eller är det HUACA som gäller här?
 

Dr. Miles

Expert
Jag försökte boka om 2 flyg på en första klass award genom Aadvantage.
Jag ville ha en dag senare mellan DPS och KUL och ett senare flyg samma dag från KUL till HKG.
Därifrån har jag 3 flyg till för att ta mig till Göteborg.

Resan är bokad enligt den gamla tabellen för 70000 poäng .
För att boka om ville agenten ta ut det nya priset på 90000 poäng.

Stämmer det eller är det HUACA som gäller här?
Jag tror att de har rätt.
Vid ombokning gäller dagens regler. Jag har för mig att det stod det i deras webbsida när de skulle ändra programmet.

Det är skillnad ifrån när du bokade genom US Airways Dividend Miles.
Antagligen du har bokat genom AAdvantage.
 

Alf

Medlem
Jag råkade också ut för detta när jag skulle boka om en resa som var bokad med " gamla" poäng. I mitt fall var det en tidtabellsändring så jag slapp betala med "nya" poäng. När jag frågade vad som hänt om jag själv velat ändra var svaret helt klart, det blir nya tabellen som gäller. Dvs det går åt mer poäng. Låter iof ganska logiskt.
 

staff

Medlem
Jag tror att de har rätt.
Vid ombokning gäller dagens regler. Jag har för mig att det stod det i deras webbsida när de skulle ändra programmet.

Det är skillnad ifrån när du bokade genom US Airways Dividend Miles.
Antagligen du har bokat genom AAdvantage.
Jag bokade nyligen om en AA-award (EY) och det var det ursprungliga priset (pre-devalvering) som gällde, så jag skulle ringa och prova igen.
 
Toppen