Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Yekermo

Medlem
Så istället blir det nog GOT>LHR>HKG med BA F och kunna komma in i Concorde Room och sedan CX F på tillbakavägen, inte helt fel det heller :) Tillgängligheten verkar vara god så länge man bokar tätt inpå.
 

Dr. Miles

Expert
Tycker dock att Dr.Miles specialaren a.k.a Kairo-Tokyo för 30K AAdvantage Miles i Business är mer prisvärd, så man kan köpa 55K miles för $1100 (och resten kan exempelvis föras över från Club Carlson).

Det går att köpa upp till 60.000 AA miles per år (exkl. bonus miles)

AAdvantage skrev:
The cost to buy 45,000 + 15,000 Bonus miles is $1,365.31 USD *.

AAdvantage account. buyAAmiles and giftAAmiles transactions are limited to a combined maximum of 60,000 miles per account, per calendar year.

Det går att flyga följande routing för 30.000 AA miles per enkelresa i Business class.

  • Kairo-Abu Dhabi: Etihad Airways
  • Abu Dhabi-Hong Kong: Cathay Pacific
  • Hong Kong-Jakarta: Cathay Pacific
  • Jakarta-Tokyo: Japan Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

  • Kairo-Mumbai: El Al
  • Mumbai-Hong Kong: Jet Airways/Cathay Pacific
  • Hong Kong-Jakarta: Cathay Pacific
  • Jakarta-Tokyo: Japan Airlines


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Jonas C

Medlem
För den resan måste man dock ha dubbla pass då det ej är möjligt att komma in i Israel om man har en stämpel från ett arabland. Samma sak gäller tvärt om också. Hur mycket brukar skatterna för denna resa hamna på?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
För den resan måste man dock ha dubbla pass då det ej är möjligt att komma in i Israel om man har en stämpel från ett arabland. Samma sak gäller tvärt om också.
Du kan också börja din resa t ex från Amman istället till/från Tel Aviv.

  • Amman-Abu Dhabi: Royal Jordanian/Etihad Airways
  • Abu Dhabi-Jakarta: Etihad Airways
  • Jakarta-Hong Kong: Cathay Pacific
  • Hong Kong-Tokyo: Cathay Pacific/Japan Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hur mycket brukar skatterna för denna resa hamna på?
Tel Aviv->Tokyo: ca 50 USD
Tokyo->Tel Aviv: ca 55 USD


Kairo->Tokyo: ca 80 USD
Tokyo->Kairo: ca 40 USD
 

Swisser

Medlem
Är det max 4 segment och ingen stopover som gäller vid enkelresa?

Tillkommer bränsletillägg förutom de skatter du angett? Om inget bränsletillägg tillkommer så är det verkligen förmånligt.
 

Swisser

Medlem
Har jag förstått det hela korrekt att om man ska samla miles inom oneworld så är AAdvantage att föredra framför BAEC, eftersom man slipper de häftiga bränsletilläggen (förutom för BA och IB flighter) och man kan flyga längre med färre antal miles eftersom AAdvantage milestabell inte är distansbaserad som BAECs utan indelad i olika zoner?

Hur är det med BAEC har de också samma regler som AAdvantage med max 4 sement och ingen stopover vid enkelresa?
 

Dr. Miles

Expert
Hur är det med BAEC har de också samma regler som AAdvantage med max 4 sement och ingen stopover vid enkelresa?
Hos BAEC blir du debiterad efter varje segment, därför finns det ingen begränsning av max segments. (jo, som en biljett är 16 segment max)
T ex Stockholm-London-Bangkok-Hong Kong
Du blir debiterad (Stockholm-London) + (London-Bangkok) + (Bangkok-Hong Kong).​

Eftersom du blir debiterad varje segment, kan du ta hur många stopover du vill för det blir samma avios i alla fall.

Mer info om jämförelse mellan American Airlines AAdvantage och British Airways Executive Club kan du läsa här.
http://www.businessclass.se/oneworl...cutive-club-american-airlines-aadvantage.html
 
Last edited:

Swisser

Medlem
Jämförelsen mellan British Airways Executive Club och American Airlines AAdvantage är verkligen bra och belyser skillnaderna mellan programmen.
 
Last edited:
Toppen