American Airlines AAdvantage 30% Share miles kampanj (t o m 2013-OCT-10)

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 30 September 2013.

1. Även American Airlines AAdvantage kör Share miles kampanj fram till 2013-OCT-10.
    Det är dock inte lika förmånligt som hos US Airways Dividend Miles.

Buy, Purchase, Gift And Share American Airlines Frequent Flyer Miles | AA.com

TBL_Eng_194x136_Sep13.jpg

Om A skickar 50.000 miles till B, B får 65.000 miles (50.000 miles +30%) och det kostar 585 USD.
    Alltså man köper 15.000 miles för 585 USD. Inte så bra deal.

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, ingen vidare deal, precis som förut. En av de få situationer jag skulle kunna tänka mig att utnyttja ett sånt här erbjudande är om t ex barnen vid tidigare tillfälle har flugit med t ex AY, flighten har krediterat till barnens American Airlines-konto och detta kommer inte att fyllas på inom överskådlig framtid. Då skulle man kunna se det som deal om man för över dessa poäng till sitt eget konto, om man jämför med att köpa motsvarande antal miles. Annars ser jag ingen större anledning att nappa på detta erbjudande.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!