Senaste nytt

American Airlines A321T på short-haul: economy class blir business class

mika

Medlem
Jag flög igår American Airlines från Boston till JFK och hamnade igen på Airbus A321T (transcontinental 3-class configuration). Denna gång hade jag billig economy-reservation men som OneWorld Emerald (Finnair Plus Platinum) kunde jag välja plats från business-delen, som har 2-2 -konfiguration med lie-flat -säten. Det kallas main cabin extra på short-haul. Väldigt bra värde och trevligt sätt att testa Americans A321T, som är ett riktigt cool flygplan. Den verkar användas ofta just på sträckan BOS-JFK. Kan rekommenderas om man har OWE.
 

mika

Medlem
Jag har också åkt JFK-BOS i First, har man en business class -reservation (t.ex. connection från international business class), konverteras den till First. Men jag var överraskad att en vanlig economy-reservation (som kostade ca 60 USD) konverterades till business som OWE.
 

AABack2ARN

Medlem
@mika: jag antar att det dock var ekonomklass-service även om seatingen var i business-kabinen. Eller, ja, hur mycket service som nu hinns med på den sträckan?
 

Senator

Moderator
Jag har också åkt JFK-BOS i First, har man en business class -reservation (t.ex. connection från international business class), konverteras den till First. Men jag var överraskad att en vanlig economy-reservation (som kostade ca 60 USD) konverterades till business som OWE.

@mika: jag antar att det dock var ekonomklass-service även om seatingen var i business-kabinen. Eller, ja, hur mycket service som nu hinns med på den sträckan?

Servicen pa den korta strackan ar minimal pga 30 min flygtid.

Jag kommer ihåg att jag bokade om en BOS-LGA i First för att komma med tidigare på en BOS-JFK när det var IrrOPS. First var fullt så jag tog en downgrade (voluntary) för att komma ner snabbare. Det blev ekonomi men fick sista business stolen som var schysst. Flygtid så kort att dom inte ens hade tid med vatten.
 

agehall

Medlem
Jag kommer ihåg att jag bokade om en BOS-LGA i First för att komma med tidigare på en BOS-JFK när det var IrrOPS. First var fullt så jag tog en downgrade (voluntary) för att komma ner snabbare. Det blev ekonomi men fick sista business stolen som var schysst. Flygtid så kort att dom inte ens hade tid med vatten.
Fick inget ombord på BA173 igår heller på BOS-JFK. :(
 

sembl

Medlem
I First brukar man iaf fa snacksbasket plus nagot att dricka for nagra veckor sen mellan JFK och BOS pa 321T.

@agehall Bor I NYC nyfor tiden sa har du vagarna forbid sa pinga mig sa vi kan gu ut och gora stan osaker som sist.
 
Toppen