Senaste nytt

Amadeus PNR till Sabre/VT

Jacob

Medlem
Nej jag har en Amadeus PNR. Systet med "konverteringen" är att jag vill lägga in resan i Virtually there.
Thai's Amadeus PNR funkar ej på virtually there
Det kommer inte fungera såvida inte bokningen innehåller en delbokning som är gjord i Sabre (händer främst om det är flera olika flygbolag i samma bokning) då det kan hända att denna bokningsreferens också plockar upp övriga segment som är gjorda i Amadeus.
 

LP

Medlem
Innan jag stälde frågan på detta forum frågade jag Sabre support ( trots at jag inte är resebyråagent ) men fick svar i morse.
Skall gå att konvertera Amadeus till Sabre om man har agent id och "ordering rights" tolkar jag det som:
""I have received a reply from Second Line of our Support. They wrote that transformation request can be done online in Agency Eservices (it's a special platfrom used by all Sabre Travel Agencies), by filling a PNR DataMerge from Amadeus to Sabre.
In this case, as you do not have access to Agency Eservices, it's recommendable that someone from the agency where booking was done with Ordering rights on Eservices will place the order and request the merge.
It can be also done, by contacting Amadeus representative in order to ask them their version of the PNR transformation form.
I wish I could help you more.""

kanske kan vara bra att veta för den som har mer "trämgade" behov än mitt.
 

agehall

Medlem
Nja, "konvertera" är fel ord. Jag skulle snarare säga "importera". Men det finns INGEN anledning att pyssla med detta om man INTE har en bokning som kräver Sabre och isåfall sker det hela utan att man behöver bry sig. Men, ju mer du drar in i din bokning, desto större chans att någon gör fel och allt går åt h-vete.
 
Toppen